کتابداران با حضور در اماکن مقدس شهر قم و ترغیب مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، نشان دادند که کتابخانه به مکان مشخصی محدود نمی‌شود و حتی همه‌گیری ویروس منحوس کرونا‌ نمی‌تواند خدمات کتابخانه‌ها را محدود کند.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 16 October 2021

به گزارش تابناک قم، قرنطینه‌های کرونایی هرچند ضرر‌های مالی و روحی بسیاری بر پیکره جامعه و خانواده‌ها در سراسر جهان وارد کرده‌است، اما اگر زاویه دیدمان را تغییر دهیم متوجه برخی نکات مثبت آن میشویم.

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از ناشران در این دوران کرونایی ضرر‌های فراوانی کردند و کتاب‌ها و ایده‌های فراوانی چاپ نشده با‌قی ماندند، اما با دقت بیشتری اگر نگاه کنیم متوجه هجوم بیشتر مردم به سمت کتابخوانی و تماشای فیلم و آثار هنری و در کل کار‌های فرنگی در روز‌های قرنطینه میشویم.

به کتابخانه‌ها که سر بزنیم متوجه بالا رفتن خرید کالا‌های فرهنگی از جمله کتاب از سوی مردم میشویم؛ چیزی که یار تنهایی و دوران ناخوشی‌هاست و شاید بتوان کرونا را وسیله‌ای برای بالا رفتن سرانه مطالعه دانست.

البته مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی هم به افزایش این سرانه کمک میکنند و خوشبختانه کرونا نتوانست تاثیری بر آن‌ها بگذارد؛ مثل یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که چیزی به پایانش نمانده، اما همچنان بازار تبلیغات و شرکت‌کنندگانش داغ است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران روزانه حضور پیدا میکنند، گفت: کتابداران با حضور در اماکن مقدس شهر قم و ترغیب مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، نشان دادند که کتابخانه به مکان مشخصی محدود نمی‌شود و حتی همه‌گیری ویروس منحوس کرونا‌ نمی‌تواند خدمات کتابخانه‌ها را محدود کند.

سجاد عمرانی افزود: معرفی و تبلیغ یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این دوره به دلیل حضور کتابداران در اماکن مذهبی روند مطلوب‌تری نسبت به سال قبل ایجاد نموده است.

وی تصریح کرد: امسال اولین سالی است که از ظرفیت اماکن مذهبی برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده می‌شود و استقبال و حضور مردم و زائران تاکنون بسیار فراتر از انتظار بوده است.

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، در قالب‌های پویش کتابخوانی، نقاشی، شعر سرایی، تولید آثار هنری، داستان کوتاه و قصه‌گویی از ۲۷ خرداد شروع شده و تا ۱ آبان ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه www.samakpl.ir مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار