۵۰ رشته تله هوبره دریکی از زیستگاه‌های حساس استان قم شناسایی و تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 21 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم اظهار کرد: در گشت و پایش محیط بانان این اداره کل و بر اساس گزارش رسیده از یکی از دوستداران طبیعت، ۵۰ رشته تله هوبره دریکی از زیستگاه‌های حساس استان کشف و تخریب شد.

او با بیان این که این تله‌ها در محدوده‌ای به وسعت ۳ کیلومترمربع کارگذاری شده بودند، افزود: متأسفانه دو قطعه هوبره در این تله‌ها گرفتار شده بودند که یک قطعه رهاسازی و یک قطعه نیز توسط روباه تلف شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از شناسایی متخلف زیست محیطی با تشکیل پرونده خبر داد و گفت: با هرگونه تخلف شکار و صید به ویژه در رابطه با این چنین گونه‌های ارزشمندی، بر اساس قوانین به شدت برخورد خواهد شد.

او در پایان با بیان این که گونه هوبره از گونه‌های در معرض خطر انقراض است، تصریح کرد: طرح مشخصی برای حفاظت از این گونه ارزشمند در اداره کل محیط زیست تدوین شده است، اما به شدت نیازمند همکاری افراد بومی و محلی برای نجات هوبره در این منطقه هستیم.

هوبره از پرندگان خشکی‌زی با جثه متوسط تا بزرگ است که پا‌ها و گردن بلند و منقار قوی و کوتاه دارد.

این پرنده از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌المللی قرار دارد و شکار آن ممنوع است. زیستگاه این پرنده دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متأسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

خطر از بیخ گوش هوبره ها در قم گذشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار