رئیس کل دادگستری قم گفت:برداشت کنندگان غیرمجاز از منابع آبی قم با برخورد قضایی مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 21 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری ،رئیس کل دادگستری قم درگفت وگویی اظهار  کرد: بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دبیرخانه صیانت از منابع آب ضمن شناسایی چاه‌های غیرمجاز باید ترتیبی اتخاذ نماید تا درحداقل زمان ممکن، طبق قانون و در صورت امکان برای آن‌ها مجوز فعالیت قانونی صادر شود و در غیر این صورت، مالکان آن‌ها را به مراجع قضایی جهت اعمال قانون معرفی نماید.

وی با تاکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی استان و تهدید ریزگرد‌ها افزود: دستگاه قضایی به برخورد جدی با  افرادی که به صورت غیرمجاز در حوزه حفاری و برداشت از منابع آبی فعالیت دارند، اهتمام ویژه دارد.

رئیس کل دادگستری قم ادامه داد: در این خصوص ضمن ایجاد شعبه‌های ویژه، تدابیر لازم اتخاذ شده و تمام ضابطان قضایی و دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، شورا‌ها و بخشداری‌ها موظف هستند به محض مشاهده فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه حفاری و برداشت از منابع آبی، مراتب را به مراجع قضایی اطلاع دهند.

مظفری با اشاره به مواهب صدور مجوز برای چاه‌های استان بیان کرد: در این خصوص ضمن حمایت از حریم این چاه‌ها، مالکان آن‌ها می‌توانند بر اساس نوع فعالیت خود از سهمیه سوخت نیز برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار