خطیب نماز جمعه قم گفت: باید حکومت فراگیری که تمام ملیت‌ها و مذاهب در آن شرکت دارند در افغانستان ایجاد شود تا امنیت اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 22 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آیه قرآن که می فرماید: بهشت ما برای کسانی است که اهل تقوا و پرهیز از گناه باشند، عنوان کرد: شرط ورود به بهشت پرهیز از گناه و داشتن روح خداترسی است.

امام جمعه قم، در رابطه با آسیب‌های بندگی و عبودیت بیان کرد: یکی از مشکلاتی که سر راه بندگی قرار می‌گیرد، سستی و تنبلی است که افراد نشاط و شادابی لازم برای عبادت را ندارد و کاهلی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر چیزی در این عالم علت دارد و علت این سستی‌ها به انسان برمی‌گردد، اظهار کرد: گاهی سهل‌انگاری از ویژگی‌های شخصیتی فرد است؛ اما مهم‌ترین عامل محیط خانواده است؛ زیرا اولین محیطی که فرزندان در آن قرار می‌گیرند خانواده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر والدین در انجام عبادت و یا تربیت دچار سستی باشند این سستی در فرزند هم ایجاد می‌شود، تصریح کرد: برخی هنجارشکنی‌هایی که در سطح شهر دیده می‌شود نشان دهنده بی‌خیالی والدین در این موضوع و یا بی‌توجهی به تربیت فرزندان است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: اگر در جامعه‌ای فقر و نداری حاکم شود می‌تواند باعث سستی در عبادت شود؛ زیرا افراد دل‌مشغولی‌شان زندگی است و صبورانه با مشکلات برخورد نمی‌کنند؛ مثلاً افراد بعد از اینکه با مشکلات مواجه می‌شوند دیگر به مسجد نمی‌روند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار