آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از میلاد تا زمان رسالت به‌عنوان به محمدامین معروف شدند، رفتار و گفتار و کردار رسول خدا برای همه مردم به‌عنوان انسان استثنایی و امین جامعه الگو است.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 24 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تقارن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) دارای پیام است و اینکه وجود امام صادق (ع) تکمیل‌کننده راه و هدف و برنامه نبی اکرم بوده است، دوران امامت امام صادق (ع) دوران شکوفایی آموزه‌های دینی و معارف الهی بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه میلاد نبی گرامی اسلام با اتفاقات مهمی در آن دوران هم‌زمان شد، افزود: با آمدن این وجود عزیز به عالم هستی آینده جهان شاهد اتفاقات مهمی خواهد بود، هم‌زمان با میلاد رسول خدا آتشکده هزارساله فارس خاموش و دریاچه ساوه خشک و طاق کسری شکست خورد و حوادث مختلف دیگر اتفاق افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از میلاد تا زمان رسالت به‌عنوان به محمدامین معروف می‌شود و رفتار و گفتار و کردار رسول خدا برای همه مردم به‌عنوان انسان استثنایی و امین جامعه الگو است، عنوان محمدامین حتی قبل از بعثت به ایشان اطلاق و گفته می‌شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اتفاقاتی که هم‌زمان با میلاد پیامبر (ص) اتفاق افتاد نشان‌دهنده این است که جامعه‌ای که در آن شرک، بت‌پرستی، کینه، عداوت، ظلم و ستم وجود دارد در این جامعه شرک و بت‌پرستی به توحید، ظلم وستم به عدالت و کینه‌توزی‌ها به محبت و مهربانی تبدیل می‌شود و بالاخره جامعه شاهد ارزش‌های بالایی خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: خداوند هنگامی‌که می‌خواهد بعثت پیامبر (ص) را بیان کند می‌فرماید بر مؤمنان منت می‌گذارم، منت درجایی است که نعمت بزرگی به فرد و جامعه‌ای داده شود و چه نعمت بزرگ‌تر از نعمت بعثت نبی گرامی اسلام.

امام‌جمعه قم ادامه داد: خداوند در قرآن کریم چند ویژگی برای نبی گرامی اسلام بیان می‌کند و اینکه از خود شماست و یک انسان می‌تواند از جنس بشر باشد و با توجه به عنایات الهی که شامل وی می‌شود به مقام نبوت و پیامبری برسد، رهبر جامعه کسی است که در غم و شادی مردم شریک و سختی‌های مردم را مشکلات خود تلقی کند، پیشوا و مقتدا باید نسبت به هدایت جامعه دغدغه‌مند باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زمان امام صادق (ع) یک فرصتی به وجود آمد و نزاع‌هایی میان امویان و عباسیان شکل گرفت که سبب شد امام باقر (ع) و امام صادق (ع) از این فرصت در راستای ترویج معارف الهی استفاده کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیامبر (ص) نسبت به مؤمنان رحمت و رافت دارد، تصریح کرد: آیات متعدد دیگری که در قرآن کریم درباره رسول گرامی اسلام وجود دارد و بیان گر ویژگی‌های بی‌نظیر ایشان است، درجایی از قرآن آمده که رمز و راز موفقیت پیامبر (ص) به خاطر اخلاق ایشان بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این فرصت طلایی برای امام باقر (ع) و امام صادق (ع) سبب شد کرسی درس و معارف الهی را تبیین و شاگردانی را تربیت کنند که در طول تاریخ نسلی بعد از نسل دیگر در بیان معارف الهی توفیقات فراوانی پیدا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار