فردی که شماره نظام پزشکی یک پزشک از شهر‌های شمالی کشور را جعل کرده بود،به دام افتاد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 26 October 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ میکائیل قهرمانپور،رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهار کرد:در پی دریافت گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر این که فردی با طراحی وبلاگ در اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی به عنوان پزشک متخصص داخلی با درج شماره نظام پزشکی و مهر، بیماران را در منزل معاینه و نسخه صادر می‌کند، به لحاظ اهمیت موضوع و غیر عادی بودن امر طبابت در منزل و به خطر افتادن جان شهروندان موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

او افزود:متهم که فردی ۴۵ ساله و تبعه خارجی است، در تبلیغات خود در فضای مجازی، خود را دارای سوابق کاری در بیمارستان‌های مهم قم و تهران قلمداد کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: کارآگاهان با شناسایی متهم از طریق فضای مجازی، با رعایت اصل غافلگیری و اشراف اطلاعاتی، متهم را در منزلش دستگیر و مطالبه مدارک پزشکی کردند اما او با بیان این که دارای مدرک دکتری پزشکی از دانشگاه معتبر کشورش می‌باشد و مدارکش در ایران به سرقت رفته است ، نمی‌تواند مجوزی ارائه کند.

او تصریح کرد: درتحقیقات تکمیلی گارآگاهان مشخص شد، شماره نظام پزشکی متهم مربوط به یکی از پزشکان در شهر‌های شمالی کشور است که به صورت غیر قانونی آن را جعل و سوء استفاده کرده و با جعل عنوان پزشک متخصص داخلی و درمان بیماران، دخالت در امور پزشکی کرده است.

سرهنگ قهرمانپور افزود:متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار