رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در مورد ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: ساماندهی و هوشمندسازی فعالیت این افراد فقط وظیفه شهرداری و شورای شهر نیست و تکلیف همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشخص شود، هر چند وظایف برخی سازمان‌ها هم مشخص است که باید انجام شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 26 October 2021

به گزارش تابناک قم، حسین اسلامی در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت رسول الله (ص) و امام جعفر صادق (ع) به ذکر روایتی از حضرت پیامبر (ص) پرداخت و بیان کرد: بر اساس این روایت، هرکس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده بگیرد و در کار آنان مانند کار خود دلسوزی نکند بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

وی افزود: این روایت در حقیقت نهیبی به همه ما و مسئولان است تا کار مردم را مانند کار خویش بشماریم، چراکه اگر چنین نباشد، بوی بهشت را استشمام نخواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس به مناسبت چهارم آبان‌ماه توجه داد و گفت: کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ بار دیگر توسط مجلس ملی و سنا وارد قانون ایران شد و بیانگر این بود که اگر تبعه کشور خارجی اعم از دیپلمات یا فرد عادی، در ایران مرتکب جرم شود، مصونیت دارد و دستگاه قضایی ایران حق رسیدگی ندارد که این موضوع اعتراض صریح حضرت امام (ره) و تبعید ایشان به ترکیه را به دنبال داشت.

وی به موضوع کاهش ارزش زمین‌ها و املاک شهری به دلیل اجرای برخی پروژه‌ها پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قانون، وقتی دولت و شهرداری‌ها در مقام اعمال حاکمیت سبب ایجاد برخی آسیب‌ها شوند، الزامی برای جبران خسارت وجود ندارد اما در عین حال شهرداری هم برای اقدامات خود، پیوست‌های حقوقی در نظر می‌گیرد و بر اساس اختیارات می‌تواند در برابر این ضررها، کاهش عوارض را لحاظ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس به پروژه بلوار جمهوری اسلامی در محدوده میدان امام حسین (ع) اشاره و خاطر نشان کرد: لازم است تا این پروژه با سرعت و همین امسال عملیاتی شود تا افزایش هزینه‌ها را به دنبال نداشته باشد.

وی در موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی نیز اذعان کرد: ساماندهی و هوشمندسازی فعالیت این افراد فقط وظیفه شهرداری و شورای شهر نیست و تکلیف همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشخص شود هر چند وظایف برخی سازمان‌ها مشخص است که باید انجام شود.

اسلامی در پایان از کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خواست تا شیوه‌نامه‌ای برای وضعیت کارگران ساختمانی تهیه کند تا کار برای آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار