آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمین لبنان بر تقویت محور مقاومت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 27 October 2021

به گزارش تابناک قم، این مرجع عالیقدر جهان تشیع بعد از ظهر سه شنبه در دیدار رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمین لبنان بیان کرد: در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده شده است که از جهات فکری و فرهنگی، استراتژیکی، جهادی، اطلاعاتی و اقتصادی همواره آمادگی داشته باشند.

او افزود: دوست داشتن و در مرحله بعد پیروی از ائمه اطهار (ع) براساس حدیث ثقلین و روایات دیگر واجب است.

این مرجع تقلید ائمه اطهار (ع) را به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان نمود و گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌های ائمه معصومین، اتحاد و ظلم ستیزی است و باید مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در سایه وحدت سر لوحه کار مسلمین جهان باشد.

او با اشاره به سفر‌های متعدد خود به لبنان افزود: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می‌کنند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند، ماهم خدمت شما هستیم و باید بیدار باشیم.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می‌کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است؛ به ویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشور‌ها باشد.

او با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ اظهار کرد: امروز نقشه دشمنان این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آن‌ها را به جان هم بیندازند و توطئه‌های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می‌بینیم.

آیت الله نوری همدانی گفت: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم ،بلکه باید حرکت کنیم و گرنه دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه‌ها روز به روز نقشه خود را عملی‌تر کرده و قوی‌تر شده و ما ضعیف‌تر می‌شویم.

او با بیان این که تقویت محور مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کرد: باید برای تقویت مقاومت به ویژه در سوریه به میدان بیاییم.

این مرجع تقلید با بیان این که صهیونیست‌ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان کرد: تا صهیونیست‌ها در فلسطین هستند، کشور‌های خاورمیانه راحتی و آسایش نخواهند داشت؛ اولین کار ما باید از بین بردن صهیونیست‌ها و تامین حقوق ملت فلسطین باشد.

او در پایان با بیان این که باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم، گفت: تنها در سایه وحدت است که می‌توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار