در سالروز وروود مبارک حضرت معصومه (س) به شهر قم مسوولان اجرایی آستان کریمه اهل بیت به تشریح برنامه ها و اقدامات این مهم پرداختند.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 27 October 2021

به گزارش تابناک قم، معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت امروز در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس در ایام معصومیه (سالروز وروود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم تا رحلت شهادت گونه این بانوی بزرگ اسلام) از اجرای برنامه های متنوع و متفاوت در سراسر قم و حرم حضرت خبر داد.

هادی محمود نژاد با اشاره به گل آرایی و آزین بندی سراسری در شهر قم مناسب با ایام معصومیه گفت: به این مناسبت نورپردازی ویژه ای برای داخل ضریح و گل آرایی به دست هنرمندان چیره دست برای فضای بیرونی ضریح و ایوان آیینه پیش بینی شده که از روز جمعه به اجرا در خواهد آمد.

معاون اجرایی آستان بانوی کرامت با اشاره به رسم هرساله برگزاری مراسم استقبال از حضرت در قم از گلباران شدن این دسته و حرم مطهر با همکاری شهرداری و هلال احمر خبرداد.

وی همچنین در گزارشی از امور اجرایی و بازسازی حرم عنوان کرد: بهره برداری از گلخانه 40هکتاری و کاشی کاری بدنه جنوبی صحن امام رضا(ع) از فعالیت های عمرانی این ایام می باشد.

محمود نژاد همچنین با اشاره به رحلت شهادت گونه حضرت در پایان این ایّام گفت: بعد از آیین وروود آیین سیاه پوشی بیت النور و تعویض پرچم گنبد حرم حضرت برگزار خواهد شد که در ادامه میزبان خادمین آستان قدس رضوی،  جمکران و شاه چراغ خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به آیین شمع گردانی امسال در صحن حضرت صاحب الزمان از برنامه سفیران کریمه نیز خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار