هر ساله در چنین روزهایی که بارندگی در اکثر نقاط کشور شدت میگیرد، شاهد آبگرفتگی در معابر و ایجاد مشکلات کوچک و بزرگ در خیابان‌ها و پیاده‌راه ها در شهرهای مختلف کشور هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 07 November 2021

به گزارش تابناک قم، چندروزیست خداوند دستان پر سخاوتش را گشوده و حال و هوای بسیاری از شهرهای کشور را بارانی کرده‌است؛ بارانی که مردم انتظارش را میکشیدند تا هوای پاک‌تری را نفس بکشند تا زیرش قدم بزنند، این روزها به وفور می‌بارد و بوی نعمت خدا را به همراه دارد. اما کنار تمام این زیبایی‌ها، مشکلاتی هم هست، مشکلاتی که تماما به دست خود انسانها ایجاد شده و باعث شده نتوانند لذت کافی را از این نعمت ببرند.

هر ساله در چنین روزهایی که بارندگی در اکثر نقاط کشور شدت میگیرد، شاهد آبگرفتگی در معابر و ایجاد مشکلات کوچک و بزرگ در خیابان‌ها و پیاده‌راه ها در شهرهای مختلف کشور هستیم. استان قم نیز با اینکه در ناحیه خشک و بیابانی واقع شده و هرساله جز سرمای خشک و سوزان چیزی از پاییز و زمستان نصیبش نمی‌شود، چندسالیست مورد عنایت پروردگار قرار گرفته و از بارش باران‌های پاییزه بی‌نصیب نمی‌ماند؛ اما متاسفانه شرایط بسیاری از خیابان‌ها و پیاده‌راه های استان قم به گونه‌ایست که مشکلات بارندگی در این شهر بیشتر از خوشحالی‌های بارش است.

منطقه پردیسان جزو مناطقی از استان است که پس از هر بارندگی شدیدی دچار آبگرفتگی می‌شود و ساکنانش تا زمان حل مشکل خانه‌نشین می‌شوند. به جز این ناحیه، مناطق دیگر استان قم که متاسفانه از آسفالت مناسبی بهره‌مند نیستند و پر از فراز و نشیب‌ هستند و نواحی فرسوده نیز جزو مناطقی هستند که پس از هر بارندگی به نسبت شدیدی دچار مشکل می‌شوند.

هرچند سر انگشت اتهام برای آبگرفتگی معابر و مصائب پس از بارندگی به سوی مسئولین است، اما درصدی هم بی توجهی شهروندان باعث گرفتاری همنوعانشان می‌شود. زباله‌هایی که شهروندان در داخل جوی آب رها میکنند، جلوی عبور یریع و راحت آب را میگیرد و آب آلوده از جوی بالا می‌زند و مشکل از همان‌جا شروع می‌شود. رها نکردن زباله در سطح شهر مسئله ای است که از دوران کودکی و در مدارس فرهنگسازی می‌شود، و اگر همچنان عده‌ای از مردم این فرهنگ را نپذیرفته‌اند، مایه تاسف است. اما این مسئله باری از وظایف و مسئولیت‌های مسئولین و کم‌کاری‌های صورت گرفته کم نمیکند.

با شروع فصل بارندگی نگرانی‌ها افزایش یافته، هرچند به گفته محسن میرهادی، مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهرداری قم، اکنون تمام معابر شهری قم باز است و مشکلی برای تردد ندارد.

وی اضافه کرد: در برخی ساعات روزهای گذشته به دلیل بارش‌های سیلابی و حجم بالای آب‌های جاری برخی معابر شهری دچار آب گرفتگی شده که نیروهای خدمات شهری آن‌ها را رفع کردند و مشکل خاصی در قم احساس نمی‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار