معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: جای مطبوعات دینی در سبد مطالعاتی مردم، دانشگاه‌ها و مدارس خالی است و ما باید آموزه‌های عمیق دینی و معرفتی را در قالب‌های هنرمندانه، ساده و جذاب‌تری برای مردم ارائه کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 21 November 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی کبیری‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌های دینی نقش مهمی در ارتقای باورهای دینی مردم دارند، اظهار کرد: هر چقدر این باورها عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر باشند تاثیرات رسانه‌های دشمن و رسانه‌هایی که به دنبال کم رنگ کردن اعتقادات مردم هستند، کم‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشریات دینی امروز ادبیات تخصصی دارند، عنوان کرد: این نشریه‌ها برای نخبگان جامعه منتشر می‌شود درحالی‌که باید برای عموم مردم در حوزه دین تولید محتوا کنیم و ما رسانه مکتوب دینی قوی برای دانش‌آموزان، اصناف و اقشار مختلف نداریم، با وجود اینکه این افراد نیاز دارند که مفاهیم دینی با زبانی جذاب و ساده در اختیارشان قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: مکتوبات دینی می‌توانند با رویکرد جدیدتر و بهره‌مندی از فضای مجازی در زندگی دینی و معنوی مردم اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه قم همیشه در موضوعات مختلف دینی پرچم‌دار بوده است، عنوان کرد: استان قم در حوزه مطبوعات دینی نیز می‌تواند پیشران یک اتفاق نو و نوین باشد به شرط اینکه هوشمندانه عمل کند و سلایق همه مخاطبان به ویژه قشر خاکستری و عموم مردم را درنظر بگیرد.

کبیری‌پور ادامه داد: چاپ و نشر مکتوبات دینی باعث می‌شود که فضای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان خنثی شود.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبری نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد ما جهاد تبیین و غلبه بر فضای تبلیغاتی دشمن است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرح یکی از خطبه‌های نهج البلاغه اینطور بیان کردند که همه ارکان حکومت اسلامی باید در خدمت دین باشد و یکی از مؤلفه‌های حکومت دینی این است که عرصه تبلیغ در این حکومت پررونق باشد.

کبیری‌پور ادامه داد: جای مطبوعات دینی در سبد مطالعاتی مردم، دانشگاه‌ها و مدارس خالی است و ما باید آموزه‌های عمیق دینی و معرفتی را در قالب‌های هنرمندانه، ساده و جذاب‌تری برای مردم ارائه کنیم که برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار