اکنون تمام چشم‌ها به دهان رئیس جمهور بسته شده‌است، که بیاید و تکلیف این شیر بی یال و کوپال را مشخص کند. و دقیقا همینجاست که مسئله صلاحیت مطرح می‌شود. صلاحیت عده‌ای از مسئولان که شاید امروز میزی ندارند اما، زمانی که صاحب میزی بودند با تصمیم‌های بدون فکرشان، بخش قابل توجهی از بودجه استان را صرف تصمیم‌ها و انتخاباتی کردند که امروز شاید تعطیل شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 23 November 2021

به گزارش تابناک قم، قصه مونوریل قم را به‌خاطر می‌آورید؟ همان اتفاق خوبی که از اواخر دهه هشتاد شروع شد و دل شهروندان قم را به ذوق انداخت و ندای پیشرفت می‌داد. همان جریانی که الان کمتر کسی در قم انتظارش می‌کشد. انتظار و وعده وعیدهای زیاد، بی‌تفاوتی می‌آورد و اکنون دیگر قمی‌ها بعد از بیش از ده سال چشم امیدشان را از پروژه منوریل قم برداشته‌اند.

هرچند ماجرای احداث مترو هم در بی‌تفاوتی مردم نسبت به پروژه مونوریل بی‌تاثیر نبود، چرا که شهروندان انتظار آسایش و رفاه دارند، حالا چه فرقی می‌کند مترو باشد یا مونوریل. البته این به آن معنا نیست که قمی‌ها دیگر منتظر استفاده روزانه از مونوریل و پیشرفت شهرشان نیستند، آن هم پس از ده سال شنیدن اخبار مختلف، هزینه‌های گزاف و برهم خوردن نظم برخی خیابان‌ها؛ مردم منتظر یک تعیین و تکلیف نهایی هستند که به گفته رئیس شورای شهر قم، قرار است رئیس جمهور در اواخر هفته جاری، تکلیف را مشخص کند.

حسین اسلامی، روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، در خصوص پروژه منوریل قم، بیان کرد: شهرداری قم در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری نسبت به تصمیم نهایی در خصوص اجرای این پروژه یا جمع‌آوری آن اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی قم نیز با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه راه‌اندازی مونوریل، گفت: هیچ سرمایه‌گذاری در این پروژه نیست و مسافری هم برای مسیر حرکت مونوریل وجود ندارد و با توجه به وجود مترو و یایر وسایل حمل و نقلی در قم، راه‌اندازی مونوریل سود خاصی نصیب مردم نمی‌کند.

مسئولان بسیاری آمدند، اندیشیدند و رفتند و همچنان راهی برای این مسئله پیدا نکرده‌اند، چرا که نه توان هزینه‌های میلیاردی برای ادامه و به‌پایان رساندن پروژه را دارند و نه می‌توانند پس از سال‌ها و پس از هزینه‌های زیاد، تصمیم به جمع‌آوری این پروژه بگیرند. خصوصا که اکنون مونوریل هیچ توجیه حمل و نقلی ندارد.

سال گذشته عباس ذاکریان، معاون وقت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفت و گوبا پایگاه خبری شهر۲۰، در این باره گفت: مونوریل قرار بود برای کریدور پارکسوار شمالی تا پردیسان ساخته شود. این کریدور توجیه زیادی داشت خصوصا از سمت پردیسان که یک شهرک خوابگاهی است و سفرهای مبدا و مقصدی دارد. اما زمانی که کریدور مسیر از پارکسوار شمالی تا میدان مطهری می‌شود، طبیعتا هیچ توجیهی ندارد و مثل شهربازی است.

وی افزود: این پروژه را عده‌ای به شیر بی یال و سر و دم تبدیل کردند و سر و ته آن را زدند و حالا همان افراد باید برای سرنوشتش تصمیم بگیرند.

سید ابراهیم رئیسی در جریان تبلیغات انتخابی خود، در پیام تصویری به شهروندان قم وعده تکلمیل این پروژه را داده بود و تاکید کرده بود که در زمینه اجرای مونوریل و فرودگاه، درصد قابل توجهی از کار انجام شده‌است و باید به نتیجه برسد الان وقت معطل کردن این طرح ها نیست و مردم باید از منافع آن بهره‌مند شوند.

اکنون تمام چشم‌ها به دهان رئیس جمهور بسته شده‌است، که بیاید و تکلیف این شیر بی یال و کوپال را مشخص کند. و دقیقا همینجاست که مسئله صلاحیت مطرح می‌شود. صلاحیت عده‌ای از مسئولان که شاید امروز میزی ندارند اما، زمانی که صاحب میزی بودند با تصمیم‌های بدون فکرشان، بخش قابل توجهی از بودجه استان را صرف تصمیم‌ها و انتخاباتی کردند که امروز شاید تعطیل شود و با اجرای تغییراتی در پروژه بودجه استان را به بازی گرفتند و سال‌ها نظم شهر را بهم‌ریختند. حق‌الناس که شاخ و دم ندارد، همین بی‌توجهی‌هاست.

حمیدرضا جعفرزاده رمضانی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار