همزمان با اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده جمعی از مسؤولان امور نخبگان حوزه‌های علمیه، میهمان خانه پدری این نخبه شهید شدند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 24 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد مدیر مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه در دیدار جمعی از مسؤولان بخش‌های نخبگانی حوزه با خانواده شهید فخری‌زاده، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، بسیج را حقیقت مکتب عشق ورزیِ همه اولیا و صُلحا در طول تاریخ دانست و گفت: بسیج درخت طیبه‌ای است که موفقیت‌های بسیاری را برای انقلاب رقم زده است.

وی، شهید فخری زاده را دانشمندی کم نظیر و توانا معرفی کرد و با بیان اینکه این شهید والامقام، تلاش می‌کرد تا در ظاهر، نشانی از او نباشد افزود: تمام همّت این دانشمند هسته ای کشورمان این بود که قوی ترین ظرفیت بازدارندگی را برای ایران و جهان اسلام ایجاد کند و در این مسیر، آرام و بی‌صدا اما مشتاقانه و وصف ناپذیر، تلاش کرد.

مدیر مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه، گام های بلند شهید فخری زاده را در مسیر توسعه دانش هسته ای ستود و گفت: امیدواریم نسل ما و نسل‌های آینده، راه و رسم این شهیدان را آموخته و بدان عمل کند؛ ما مدیون دانشمندانی هستیم که بی توقع، تمام تلاششان را برای آزادی، توسعه، پیشرفت، امنیت و قدرت ایران بزرگ اسلامی، بکار گرفتند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم طی سخنانی گفت: اثر شهادت شهید فخری‌زاده، کمتر از اثرات مهم علمی که در زمان حیاتش از خود بجا گذاشت، نبود.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اقدام مشترک شهرداری قم و بنیاد شهید، در ایجاد "خانه موزه" در محل خانه پدری شهید فخری زاده را قابل تقدیر دانست.

سعید فخری‌زاده، برادر شهید محسن فخری زاده نیز در این دیدار، با تاکید بر این موضوع که برادر شهیدش، از همان ابتدا تا آخرین لحظات شهادتش، روحیه بسیجی و جهادی داشت، گفت: شهادت، آرزوی برادرم بود و به قول مقام‌ معظم رهبری، شهادت نتیجه مجاهدت های علمی ایشان بود.

همچنین خواهر شهید در این دیدار، با ذکر خاطره ای از برادرش گفت: برادرم همیشه تاکید می‌کرد که علم را باید در مسیر رضایت الهی آموخت و به همین خاطر، فعالیت های علمی در نگاه او، امری عبادی به شمار می رفت و خود همیشه برای کارهای علمی اش، با وضو بود.

در پایان این مراسم، مسؤولان حوزه با اهدای لوح تقدیر و قرآنی که دست نوشته آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه بر آن بود، از طرف طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه از خانواده شهید فخری‌زاده تقدیر کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار