استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم، گفت: به آقایی که در فضای مجازی کلیپ پخش می‌کند و ماشین زیرپا و خانه‌‌اش خیلی چیزها را مشخص می‌کند، باید بگویم که از رهگذر تدبیر و ناتدبیری و امید و ناامیدی به خیلی از امور دنیوی رسیده و دین را زیر پا گذاشته و به اعتقادات و باورها تاخت و تاز می‌کند؛ امثال من و شما وظیفه خود را به درستی انجام ندادیم که کشور درگیر مشکلاتی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 24 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی سه شنبه شب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه جبهه حق و باطل همیشه وجود داشته است، اظهار کرد: برخی در جبهه باطل هستند اما خود را حق نشان می‌دهد که در آیات و روایات برای این افراد ویژگی‌های مشخصی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر امام خمینی(ره) بسیج لشکر مخلص خداست، اظهار کرد: فردی که خود را بسیجی می‌خواند باید ویژگی افراد مخلص از منظر قرآن کریم را داشته باشد؛ اخلاص یعنی هیچ چیزی جز خدا در دل فرد نباشد.

استاد حوزه علمیه قم از آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده یاد کرد و گفت: افرادی که از پیامبر دور بوده و در مسیر دین و اسلام سیلی نخوردند زمانی که زمان تقسیم مسئولیت‌ها شد به میدان آمده و مدعی شدند.

وی با بیان اینکه کسی که اخلاص داشته باشد می‌تواند در لشکر امام زمان(عج) حضور یابد، عنوان کرد: بر اساس روایت مردی از قم قیام و مردم را به حق دعوت می‌کند، افرادی گرد این فرد جمع می‌شوند که همانند آهن محکم هستند.

مؤمنی با تاکید بر اینکه اگر محور کار فرد رضای خداوند باشد رضای خلق نیز حاصل می‌شود، مطرح کرد: امیرالمؤمنین(ع) هم فرمودند که من بر اساس دستور پیامبر و قرآن کریم حرکت می‌کنم و برایم اهمیت ندارد که افراد چه می‌گویند.

وی ادامه داد: داعشی‌ها به یکی از مدافعان حرم که اسیر شده بود گفتند جملاتی که ما می‌خواهیم را بگو تا آزادت کنیم، اما او ایستادگی کرد و تن به خواسته دشمن نداد؛ یک بسیجی در دفاع مقدس اسیر دشمن شد یکی از بعثی‌ها با دیدن صحنه‌های شکنجه این بسیجی دلش به رحم آمد و به او گفت که نام ابوالفضل(ع) را ببر تا شکنجه‌ات نکنند، اما او بسیجی گفت نام ایشان برای بنده مقدس‌تر از این است که بخواهیم از آن استفاده ابزاری کنم؛ این افراد هستند که برای ما امنیت آوردند.

مؤمنی تصریح کرد: آقایی که امروز در فضای مجازی کلیپ پر می‌کند و ماشین زیرپا و قیمت خانه‌اش خیلی چیزها را مشخص می‌کند، از رهگذر تدبیر و نا تدبیری و امید و ناامیدی به خیلی از امور دنیوی رسید و امروز دین را زیر پا گذاشته و به اعتقادات و باورها تاخت و تاز می‌کند و می‌گوید «این افراد امنیت آورده‌اند؟ امنیت یعنی …»، چرا شما آن زمان نیامدی حرف بزنی؟ الان حرف میزنی!؛ ما معتقد هستیم که شهدا جای حق نشسته‌اند و ایران، مملکت امام زمان(عج)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است و هر کسی بخواهد نسبت به این کشور خیانت کند خداوند او را ذلیل می‌کند و هر کسی بد مردم را بخواهد و خدمت به مردم نکند مورد غضب قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: افرادی که در مسیر خداوند هستند مجاهدت می‌کنند و از هیچ چیزی نمی‌ترسند، بسیجی بودن فقط لباس بسیجی پوشیدن نیست بلکه داشتن این خصلت‌هاست، جوان بسیجی باید در عرصه‌های مختلف حضور یابد و کوتاهی هم نکند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه شهدا برای ما امنیت آوردند، اظهار کرد: شهدا کارشان را انجام دادند اما آقای محترمی که لباس پیغمبر پوشیدی، امثال من و شما وظیفه خود را به درستی انجام ندادیم که کشور درگیر مشکلاتی شده است، افرادی هشت سال این کشور را در اختیار داشته اما فقط بحران ایجاد کردند؛ دعا می‌کنیم این افرادی که امروز در رأس کار هستند بتوانند جبران کنند چراکه مردم منتظر هستند و حق هم دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار