معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم در مورد الحاق اراضی 560 هکتاری به قم گفت: این اراضی تنها پیشنهاد ما برای طرح جهش مسکن است که ظرفیت ساخت 30 هزار واحد مسکن را دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 25 November 2021

به گزارش تابناک قم، نشست هم‌اندیشی کارگروه‌های مشورتی و نظارتی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با موضوع بررسی الحاق اراضی 560 هکتاری پردیسان به قم برگزار شد.

حسین صالحی معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، در این نشست اظهار کرد: اراضی شهر امیرکبیر که برای طرح مسکن ملی در دولت قبل مطرح شد، به دلیل قرار گرفتن درفاصله ۸۵ کیلومتری شهر قم، با وجود ثبت نام ۱۲ هزار نفری مردم مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان این قابلیت را دارد که می‌تواند به شهر قم الحاق شود، ما در این مدت تمام مطالعات و نظرات کارشناسی شده درباره این اراضی را انجام و جمع آوری کرده ایم و با تصویب قانون جهش تولید تاکید ما برای ساخت و ساز در این منطقه بیشتر از گذشته است.

صالحی تصریح کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان از نظر موقعیت مکانی در یکی از بهترین نقاط قرار گرفته زیرا از یک طرف در کنار جاده ورجان است و از طرف دیگر کمربندی جدیدی که قرار است برای استان قم احداث شود در ضلع شرقی این اراضی واقع شده و بلوارآیت الله بروجردی هم در طرف دیگر این اراضی قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: سهمیه استان قم در احداث مسکن ملی ۶۲ هزار واحد است که این اراضی نیاز ۳۰ هزار واحدی ما را تامین می کند.

وی گفت: علاوه براین اراضی، شهر جدید پرنیان نیز ظرفیت ساخت ۲۰ هزار واحد را دارد که از طرح‌های بعدی ما احداث این تعداد مسکن در شهر جدید پرنیان است و علاوه بر ایجاد شهر جدید، در مصوبه شورای عالی تصمیم گرفته شد بافت های فرسوده داخل و حاشیه شهر قم نیز ترمیم شود.

گفتنی است در پایان به دلیل اختلاف نظرهایی که در این نشست بین کارشناسان وجود داشت، بحث بی‌نتیجه ماند و مقرر شد ادامه بحث بررسی الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به روزهای آینده موکول شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار