با گذشت چهار دوره از دولت‌ها هنوز زمین مناسب برای ساخت پایانه جنوب در شهر قم تأمین نشده و مسافران در این شهر سرگردان هستند.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 27 November 2021

به گزارش تابناک قم، سید رضا حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم به تشریح جزییات مصوبات دو دولت گذشته برای اختصاص زمین به شهرداری قم پرداخت و اظهار کرد: ساخت پایانه جنوب در شهر قم به زمان دولت نهم برمی‌گردد، در آن زمان و در مقاطعی در استانداری تصمیماتی با عنوان دولت استانی و کوچک گرفته می‌شد.

 وی افزود: در آن مقطع زمانی تصمیم گرفته شد، دو پایانه یکی به‌عنوان پایانه جنوب و دیگری نیز به‌عنوان پایانه شمال در قم ساخته شود و زمین آن را نیز اداره کل راه و شهرسازی تأمین کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: برای همین منظور در محدوده پایانه جنوب به سمت اراک، یک قطعه زمین جنب پاسگاه و مقابل سیلو  مشخص و به دنبال آن نیز مکاتبات و جلسه‌هایی  نیز توسط شهرداری با دستگاه‌های مختلف انجام شد که شهرداری نیز یک مشاور برای اجرای فاز یک پایانه به این موضوع اختصاص داد.

وی بیان کرد:  زمانی که شهرداری برای اجرای کار و  فاز دوم وارد مرحله اجرا شد، راه و شهرسازی اعلام کرد، به دلیل اینکه مسیری که قرار بود از پردیسان به این پایانه برسد دارای معارض است، نمی‌توانند تملک کنند و بنابراین ادامه کار تعطیل شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم بیان کرد: پس‌از این موضوع، زمین دیگری، روبروی بیمارستان تأمین اجتماعی پیش‌بینی و در کمیسیون راه‌ها نیز قرار شد این زمین 8.6 هکتاری  برای ساخت پایانه جنوب در اختیار شهرداری قم قرار گیرد.

وی گفت: سال‌ها نیز پیگیر این موضوع بودیم که راه و شهرسازی اعلام کرد، در ملک خود معارض داریم و نمی‌توانیم زمین را اختصاص دهیم و بنابراین ساخت پایانه جنوب دوباره منتفی شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر مسافران از  سه‌راه خرمشهر سوار اتوبوس شده و به مقاصد خود در جنوب کشور می‌روند، گفت: پایانه سه‌راه خرمشهر از قدیم وجود داشته و مسافران را به سمت جنوب انتقال می‌داده که در حال حاضر با توجه به احداث زیرساخت‌های مختلف شهری در این مسیر پایانه وسط افتاده و رفت‌وآمد در آن سخت شده به‌طوری‌که دارای خروجی بسیار خطرناک است.

وی گفت: در این راستا  با مسئولان متولی جلساتی برگزار و دسترسی‌های مختلف پیشنهاد شد تا اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها، کلیات آن مصوب شده و جزییات آن همانند نصب تابلوها باقی‌مانده که باید به‌طور مجدد در کمیته فنی تصویب طرح‌ها آخرین طرح خروجی در این مسیر مصوب و اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در مورد آخرین وضعیت جابجایی مسافران جنوب نیز ابراز کرد: در حال حاضر به خاطر پراکندگی پایانه و نبودن پایانه مناسب، بخشی از مسافران برای عزیمت به جنوب از پایانه فدک در خیابان شهدای هسته‌ای استفاده می‌کنند. مسافران دیگر نیز از سه‌راه خرمشهر سوار اتوبوس‌ها شده و  به سمت مقاصد خود می‌رود.

وی بیان کرد: در پایانه سه‌راه خرمشهر( شاه جمال) جدا از اینکه دسترسی خروجی بسیار بد است اما امکانات مناسبی از جمله نمازخانه، سرویس بهداشتی، باغ رستوران، سالن انتظار مسافر و سه غرفه حمل‌ونقل وجود دارد.

حسینی در مورد پایانه شمال نیز با بیان اینکه برای پایانه شمالی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت: امیدواریم مشکلات مرتبط با این پایانه‌ها پیگیری و برای رفع آن اقدام لازم انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار