آیت‌ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: امروز در دنیایی واقع شده ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 27 November 2021

به گزارش تابناک قم، دفتر آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام، بیان کرد: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

وی ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به ایشان گفت: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می‌باشید و ما از برنامه‌هایی که گزارش داده‌اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام دانست و تاکید کرد: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

وی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره‌مندی در خطبه‌های نماز جمعه نام برد و بیان داشت: باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم (ص) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و  راه نجات را وحدت بیان فرموده‌اند.

پیش از سخنان آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه بیان کرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار