مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در پرداخت تسهیلات خسارت ناشی از کرونا گفت: تاکنون ۹۱۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به متقاضیان پرداخت شده‌است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 02 December 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: مجموع تخصیص اعتباری که برای تسهیلات کرونا در استان در نظر گرفته شده سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۲ درصد بوده‌است.

وی  حداکثر مدت تنفس این تسهیلات را ۶ ماه و بازپرداخت آن را نیز ۲۴ ماه ذکر و بیان داشت: این تسهیلات برای ۱۳ رَسته شغلی پیش‌بینی‌ شده و ۱۴ بانک عامل نیز برای پرداخت آن انتخاب شدند.

وی سرانه پرداخت این تسهیلات را برای هر فرد متقاضی بین ۶۰‌ تا ۱۲۰ میلیون ریال تا سقف ۹ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: تاکنون برای ۱۲۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان ثبت‌نام، که از این مبلغ ۱۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان وارد بانک شده و در حال پرداخت می‌باشد.

مدیرکل تعاون قم ادامه داد: در حال حاضر پرونده ۹۲۲ میلیارد ریال تکمیل شده و پرداخت ۹۱۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال نیز انجام پذیرفته‌است.

 وی افزود: تعداد کل پرونده‌ها پنج هزار و ۱۸۱ فقره، شامل هشت هزار و ۸۳۲ تَن در رَسته‌های مختلف شغلی است.

وی  همچنین بیان کرد: با شروع بیماری کرونا تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان از ۲ هزار و ۷۰۰ تَن به هشت هزار تَن افزایش پیدا کرد ولی به‌تدریج و با بهتر شدن وضعیت این بیماری شمار بیکاران نیز کاهش یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار