فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دو نفر صیاد پرنده و دو نفر صیاد ماهی با هوشیاری محیط بانان در قم شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 05 December 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا عابدی مقدم در گفت و گویی اظهار داشت: یگان حفاظت استان علاوه بر حضور شبانه روزی در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده، کنترل و نظارت دقیقی بر زیستگاههای حساس از جمله تالاب ها و رودخانه ها دارد.

وی با اشاره به عدم ارائه هیچ گونه مجوز شکار و صید در استان قم در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: هر گونه شکار و صید جانوران وحشی اعم از پرندگان، پستانداران و ماهیان و اقدام به شکار آنها ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری چهار متخلف در حوزه شکار و صید در هفته گذشته خبر داد و گفت: دو نفر از متخلفان اقدام به صید و زنده گیری پرندگان در منطقه کهندان و دو نفر از متخلفان نیز اقدام به ماهیگیری در رودخانه قمرود کرده بودند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ادوات صید پرندگان و ماهیان از متخلفان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: از صیادان پرنده ۸ قطعه سهره وحشی کشف و رهاسازی شد و از صیادان ماهی نیز تعدادی ماهی صید شده کشف شد که بر اساس قانون باید جریمه های مربوطه را پرداخت کنند.

عابدی در پایان با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش و صید و شکار جانوران وحشی، تصریح کرد: شهروندان می توانند هرگونه گزارش خود مبنی بر تخلفات زیست محیطی در این حوزه را با شماره تلفن های ۳۶۲۰۷۲۹۹ و ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند.

درحال حاضر استان قم دارای یک منطقه حفاظت شده «پلنگ دره» با وسعت ۳۲ هزار هکتار و چهار منطقه شکار ممنوع شامل «کهک» با وسعت ۳۳ هزار هکتار، «کهندان» با وسعت ۵۴ هزار هکتار، «تالاب حوض سلطان» با وسعت ۳۷ هزار هکتار و «تالاب مره» با وسعت ۳۳ هزار هکتار و همچنین ۶ تالاب فصلی و دائمی از جمله حوض سلطان، مره، بهشت معصومه، کوه نمک، غدیر و دریاچه نمک است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار