معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با هشدار در خصوص کلاهبرداری با پیامک جعلی مالیات خانه‌ خالی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک از شماره‌های شخصی، شهروندان را به درگاه جعلی سامانه املاک یا سامانه ابلاغ دادگستری هدایت کرده و اقدام به هک گوشی و خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 13 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه پیامک‌های سامانه ابلاغ و سایر سامانه‌ها هیچ‌گاه از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود خاطرنشان کرد: در پی انتشار پیامک‌های سامانه املاک و اسکان برای دریافت اطلاعات خانه‌های خالی از سکنه که طی هفته گذشته برای برخی شهروندان ارسال شده است، کلاهبرداران با سو استفاده از این عنوان و انتشار پیامک‌های جعلی مشابه، اقدام به فیشینگ حساب کاربران می‌کنند.

وی با هشدار به شهروندان در مورد کلاهبرداری‌های مشابه در پوشش سامانه املاک و سامانه ثنا و سایر سامانه‌ها تاکید کرد: شهروندان باید نکته‌هایی را در خصوص این پیامک‌ها مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی و یا درج اطلاعات مالیاتی، نیاز به واریز وجه نیست، همچنین پیامک سامانه‌ املاک از سرشماره V.maskan و پیامک ابلاغیه نیز از سرشماره Adliran ارسال، و این‌گونه پیامک‌ها هرگز با شماره سیم‌کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

تحریری بیان کرد: کاربران اطلاعات شخصی و اطلاعات املاک خود را فقط در سایت‌های مورد تایید مراجع رسمی درج کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار