تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به وضعیت مونوریل قم گفت: در ابتدا آستان مقدس با اجرای این طرح مخالفت داشت اما وقتی که طرح آغاز شد و بیت المال در آن هزینه شد ما مخالفتی با تکمیل آن نداشتیم و الان هم هیچ گونه مخالفتی از طرف آستان مقدس برای تکمیل این طرح وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 13 January 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: قم شهری است که از نظر جایگاه معنوی و فرهنگ عمومی مردم متدین آن، ویژه است اما همه افرادی که به قم وارد می‌شوند نگاه ویژه به قم ندارند بنابراین التزام به شرایط فرهنگی ویژه قم ندارند و نمی شود برخوردهای سلبی با آنها صورت بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مونوریل قم گفت: در ابتدا آستان مقدس با اجرای این طرح مخالفت داشت اما وقتی که طرح آغاز شد و بیت المال در آن هزینه شد ما مخالفتی با تکمیل آن نداشتیم و الان هم هیچ گونه مخالفتی از طرف آستان مقدس برای تکمیل این طرح وجود ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تریبون نماز جمعه مخصوص تذکرات عمومی است و شرایط خاص خودش را دارد، گفت: تریبون‌های نماز جمعه در کشور یک رشته به هم پیوسته است.

وی در رابطه با فضاسازی اطراف حرم که مشکلاتی را برای تردد زائران ایجاد کرده است، گفت: ما تذکرات لازم را به شهرداری داده‌ایم و آنها هم بنا دارند که مشکل را رفع کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در رابطه با ارتباط بیشتر با مردم و اصحاب رسانه ابراز کرد: اگر پیشنهادی در این زمینه وجود دارد آن را بررسی و از ارتباط با اصحاب رسانه و مردم استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه اگر پیشنهادی برای بهبود وضعیت شهر مقدس قم دارند آن را مکتوب کنند و به ما بدهند تا اگر مربوط به خود ما بود از آن استفاده کنیم و اگر به بخش های دیگر و مسئولان هم مربوط بود آن را جمع بندی کنیم و در تریبون ها و نشست ها به افرادی که مسئول هستند منتقل کنیم تا آنها هم از این راه کار ها استفاده کنند.

*رفع ناهنجاری‌ها نیازمند رفع مشکلات اعتقادی و معیشتی است

همچنین در این نشست مهدی کبیری‌پور دبیر قرارگاه ۱۹ دی استان قم با بیان اینکه این قرارگاه دو سال است که تشکیل و یک سال است که دبیری آن به سپاه واگذار شده است، گفت: اوایل برخی به ما توصیه می کردند که وارد این کار نشوید زیرا همه ارکان جهت ساز حوزه فرهنگ در اختیار شما نیست ولی به خاطر احساس تکلیفی که بود وارد شدیم.

وی گفت: کار در حوزه فرهنگ پیچیده و عمیق است و چند ماهی را برای شناسایی ابعاد وضعیت فرهنگی شهر قم وقت گذاشته ایم؛ عوامل زیادی در این ناهنجاری‌ها دخیل است و برای حل آن باید به عقب‌تر برگردیم و بحث‌های اعتقادی، معیشتی و سرپرستی جوانان را حل کنیم که از توان یک ارگان و دو ارگان خارج است.

کبیری‌پور با تأکید بر اینکه فضای مجازی تأثیر زیادی در رفتارهای ناهنجار جوانان دارد، افزود: کارگروه های متعددی برای کارهای ایجابی تشکیل و کلینیکی برای تربیت و مشاوره راه‌اندازی شده است اما باید توجه داشت که همه عناصر جهت‌ساز در حوزه فرهنگ باید کنار هم قرار گیرند که تحولی محقق شود و همت جمعی و ملی می‌خواهد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه رسانه ها هم باید همراهی لازم را برای ساماندهی وضعیت فرهنگی شهر داشته باشند، گفت: نباید به طوری باشد که یک مسئول جرأت انتقاد به وضعیت حجاب را نداشته باشد و تا حرفی از بی حجابی و یا مظاهری دینداری زده شود رسانه های هجمه کنند.

*رفع مشکلات فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است

 سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست در مورد با شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان اینکه سیاستگذاری کلان کارهایی که در سطح شهر انجام می شود در این شورا دنبال می شود، افزود: روند کار به این صورت است که مسائل در هیأت اندیشه ورز مطرح و در صحن علنی شورا تصویب می شود و درصد قابل توجهی از مصوبات به استانداری ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان قم از شنیدن و بررسی دغدغه‌های اصحاب رسانه استقبال می‌کند، ادامه داد: اینکه با عملکرد شورا همه معضلات فرهنگی را می توانیم رفع کنیم واقع بینانه نیست و نیازمند حرکت همه جانبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه با جایگاه تاثیرگذار خود می‌توانند در حوزه فرهنگ استان نقش کلیدی داشته باشند، گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه فرهنگ‌سازی از ظرفیت مشارکت رسانه‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار