رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم:
شهروندان از خرید زمین خارج از محدوده و در حریم شهری اجتناب کنند. هنوز مشخص نیست محدده شهر قم در آینده تغییر می کند و یا کدام پهنه وارد محدوده شهر می شود، از این رو زمینی را خریداری کنیم که وضعیت مشخصی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 22 January 2022

به گزارش تابناک قم، روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در گفتگویی با اشاره به موضوع 16 متری امام خمینی(ره) در قم اظهار داشت: مالکین خانه های احداث شده در شرایطی قرار گرفتند که 20 سال پس از سکونت، مالک اصلی پیدا شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: این یک اتفاقی است که امکان دارد مجدد در قم روی دهد، چرا که زمینی که توافق شده سهمی از زمین مشاعی بوده و به مالکین با قولنامه فروخته شده و دارای سند مالکیت نبوده است.

وی بیان کرد: شهروندان مراقب باشند در خصوص زمین های مشاعی و قولنامه ای اقدام نکنند و اگر چنین اقدامی وخاستند انجام دهند به مراجع مربوطه مانند شهرداری مراجعه کنند تا از کاربری اطمینان حاصل کنند.

امراللهی تاکید کرد: همچنین شهروندان از خرید زمین خارج از محدوده و در حریم شهری اجتناب کنند و حتی با وجود سند شش دانگ مالکیتی در هر نقطه ای، وضعیت را استعلام نمایند کنند.

وی خاطرنشان کرد:هنوز مشخص نیست محدده شهر قم در آینده تغییر می کند و یا کدام پهنه وارد محدوده شهر می شود، از این رو زمینی را خریداری کنیم که وضعیت مشخصی داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: حرف هایی که در فضاهای اقتصادی زده می شود گمانه زنی است و جنبه قانونی و یا پیشنهای ندارد و طرح جامع شهر قم هنوز شروع نشده و بعد از آغاز نیز مشخص نیست چه زمانی تصویب شود و یا محدوده قم تغییری داشته باشد و یا زمینی وارد حریم شود.

وی گفت: بی توجهی به استعلام موجب می شود سرمایه مردم که عمدتا مصرف کننده هستند و برای خرید از وام استفاده می کنند از بین برود، شهروندان با این نگاه که زمین وارد محدوده شهری می شود زمینی را خریداری نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار