طبیبی گفت: به‌زودی شاهد راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف ساکن، سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی و سامانه ثبت اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در قم خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 22 January 2022

 به گزارش تابناک قم، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم موضوع مهم در کاهش خطرات ترافیکی در شهر را استفاده بهینه از سامانه‌های هوشمند دانست و گفتد: باید از ظرفیت سامانه‌های ترافیکی در افزایش ایمنی شهروندان استفاده کرده و بدانیم بخشی از نقش سامانه‌های هوشمند افزایش ظرفیت معابر و رعایت حقوق شهروندان است.

مسعود طبیبی تخلفات ساکن را موردبررسی قرارداد و گفت: توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، توقف در پیاده‌رو‌ها که به‌صورت نادر در شهر قم زیاد است و توقف دوبله ازجمله تخلفات ساکنی است که نیاز داریم برای رفع آن سامانه ثبت تخلف ساکن را در قم راه‌اندازی کنیم.

وی از آغاز به کار موتورسیکلت ثبت تخلفات ساکن خبر داد و گفت: بخشی از تخلفات انجام‌شده در سطح شهر مربوط به تخلفات ساکنی است که دیده نشده و با اجرای این سامانه و رفع آن می‌توانیم با کاهش هزینه‌های شهرداری در افزایش ظرفیت معابر و ساخت‌وساز، شهر را بهتر مدیریت کنیم.

طبیبی گفت: در مکان‌هایی که ما باید پارکینگ بسازیم و هنوز تأمین پارکینگ نشده اعمال قانون با احتیاط انجام می‌شود، اما در مواردی مانند توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی نابخشودنی است تا بتوانیم سیستم حمل‌ونقل عمومی روان‌تری داشته باشیم.

وی گفت: برای افزایش ایمنی عابران پیاده به‌خصوص نابینایان و کم توانایان حرکتی، موتورسیکلت ثبت تخلف با کمک سازمان فن‌آوری و اطلاعات شهرداری قم راه‌اندازی شده و به‌زودی اعمال قانون را آغاز می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سپس از راه‌اندازی سامانه رعایت فاصله طولی در شهر قم خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف فاصله طولی برای نخستین بار در کشور اجراشده تا شهر قم به‌عنوان پیشگام در اجرای این سامانه در کشور باشد.

وی رعایت سرعت مجاز را عامل کاهش تصادفات منجر به فوت دانست و گفت: با اجرای سامانه رعایت فاصله طولی تصادفات جرحی و خسارتی نیز کاهش پیداکرده و می‌توانیم ایمنی خوبی در شهر برای عابران پیاده و کاربران در معابر ایجاد کنیم.

وی سومین سامانه آماده بهره‌برداری در قم را سامانه ثبت اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه اعلام کرد و گفت: متأسفانه و در حال حاضر ضریب اعتماد کاربران به حمل‌ونقل عمومی شهر صفر بوده و امیدواریم با اجرای این سامانه و منتشر کردن دفترچه زمان رسیدن اتوبوس‌ها برای افراد سالمند این اعتماد را به بخش حمل‌ونقل عمومی شهر بازگردانیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان گفت: برای برقراری ارتباط شهروندان با سامانه‌های هوشمند نیاز به طراحی المان‌هایی در سطح شهرداریم تا بتوانیم مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در شهر به دست بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار