استاندار قم گفت: ان‌شاءالله با نگاه به آینده، اقدام‌هایی صورت بگیرد که جهش بلندتری برای خدمت بیشتر به مردم، به ویژه مناطق محروم انجام شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ 23 January 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی عصر شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن اجتماعات کرامت استانداری، با اشاره به گزارش‌های ارایه شده توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار داشت: لازم است که یک جمع‌بندی جامع در زمینه روستاها صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: باید از توان ملی و ظرفیت های استانی در راستای حل مشکلات مناطق روستایی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در روستاها، باید منجر به بازگشت مردم به روستاها و اسکان در آن بشود.              

روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید دارای «طرح هادی روستا» باشند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در حاشیه جلسه مذکور به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از دستورات جلسه، مربوط به اقدام‌های اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم در زمینه بحث عمران روستایی به ویژه «طرح هادی روستایی» بود که گزارشی در این رابطه توسط مدیرکل آن ارایه شد.  

سید محمود نوربخش با بیان اینکه بر اساس قانون، روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید دارای «طرح هادی روستا» باشند، گفت: بر اساس آمار موجود، از ۱۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان، ۱۱۷ روستا طرح های هادی آنان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با روستاهای کم‌تر از ۲۰ خانوار نیز اقداماتی در حال انجام است، البته تاکید بر روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.  

«استان قم»  دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سلفچگان، دستجِرد و قنوات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار