معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: اسپایکوژن، واکسن مشترک ساخت ایران و استرالیا هم به چرخه واکسیناسیون همگانی کرونا در قم افزوده شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 25 January 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ورود واکسن اسپایکوژن به سبد واکسن های کرونایی استان، گفت: این واکسن با همکاری کشور استرالیا ساخته شده است و به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: واکسن اسپایکوژن برای دوز اول و دوم در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دوز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال از سازمان غذا و دارو مجوز تزریق دریافت کرده است.

محبی ادامه داد: واکسن اسپایکوژن محصول مشترک شرکت ایرانی سیناژن و شرکت استرالیایی وکسین (Vaxine) است و در استرالیا کوکس-۱۹ نامیده می‌شود.

وی گفت: واکسن اسپایکوژن از دسته واکسن‌هایی است که در آن از خود ویروس (ضعیف‌شده، کشته شده یا حتی بخشی از ویروس) استفاده نمی‌شود بلکه از پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا که در آزمایشگاه ساخته شده برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر انواع واکسن‌های موجود در کشور در استان قم وجود دارد، افزود: تزریق یک دوز واکسن ایمنی کافی به بدن نمی‌دهد، تزریق دوز دوم ایمنی قابل قبولی می‌دهد، اما با گذشت زمان ایمنی آن کاهش پیدا می‌کند از این رو لازم است تزریق دوز سوم واکسن کرونا از سوی شهروندان و هم استانی ها جدی گرفته شود.

محبی افزود: طغیان امیکرون تازه شروع شده است اما چون این سویه جدید علائم خفیفی دارد مردم خیلی اهمیت نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به جهش‌های متعددی ویروس کرونا معلوم نیست جهش بعدی آن چه مقدار خطرناک باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار