مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از کاهش حجم آب سدهای استان قم خبر داد و خواستار صرفه جویی در مصرف آب شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 25 January 2022

به گزارش تابناک قم، علی اصغری در خصوص وضعیت منابع آبی قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته در ابتدای هفته جاری، حجم مخزن سدهای کوچری و ۱۵ خرداد به عنوان منابع اصلی تأمین کننده آب استان درحال حاضر حدود ۱۶۱ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در این دو سد در مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴۷ میلیون متر مکعب بوده که این موضوع نشان دهنده کاهش حجم آب ذخیره شده و لزوم صرفه جویی مصرف آب در استان قم است.

وی با اشاره به اینکه تا دوم بهمن‌ماه جاری حجم مخزن سد کوچری ۷۷.۷۲۹ میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد ۱۵ خرداد ۸۳.۵۰۰ میلیون متر مکعب برآورد شده‌است، افزود: حجم مخزن این دو سد در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴۶.۹۱۹ و ۱۰۰.۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب مورد نیاز قم از طریق سدهای مورد نظر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی آن‌ها به سختی و با هزینه بالا صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم، همکاری لازم را در رعایت الگوی مصرف تعیین شده داشته باشند.

اصغری گفت: برنامه‌های متنوعی برای مدیریت مصرف آب دربخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب استان در دست اقدام است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر در این زمینه و اجرای طرح‌های مورد نظر، شاهد استفاده مطلوب از منابع آبی در قم باشیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت الگوی مصرف آب در قم برای دسترسی هرچه بهتر به منابع آبی یک موضوع بسیار مهم است، بیان کرد: روند تأمین آب مورد نیاز قم به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود و آب مورد استفاده مردم در این استان از کیفیت خوبی برخوردار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار