رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف، شورای علمی اعتکاف تشکیل شده‌است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 27 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای روز پنجشنبه در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم با بیان این که اعتکاف امروز به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده‌است، گفت: برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف، شورای علمی این ستاد تشکیل شده‌است.

وی با اشاره به چاپ جلد پنجم موسوعه هشت جلدی اعتکاف گفت: بیش از ۳۰۰ کتاب و مجله به همت ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره‌های مرتبط با اعتکاف طی سال‌های اخیر چاپ و منتشر شده‌است.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور ایجاد گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال پی‌ریزی است و در سند راهبردی اعتکاف نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ویژه برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف با رویکرد مردمی درحال انجام است.

وی گفت: مقام معظم رهبری و علمای اخلاق نسبت به توسعه اعتکاف درکشور و افزایش ارتباط معنوی و روحی مردم و به خصوص نسل جوان با خداوند دغدغه و تاکید دارند.

تکیه‌ای با بیان این که اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است،گفت: یکی از آثار و ویژگی‌های مهم اعتکاف تعالی روحی جامعه است و تا قبل از انقلاب هیچ جا سخن از دین و ارزش‌های اخلاقی و معنوی نبود.

وی گفت: مقام معظم رهبری تنها رهبری در دنیا است که سخنان خود را با نام خدا آغاز و با نام خدا به پایان می‌رساند و تمام صحبت‌ها و مواضع‌اش در راستای رضایت الهی است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: در رابطه با آسیب شناسی اعتکاف کتاب محرمانه‌ای چاپ و در اختیار مقام معظم رهبری گذاشته شده است.

وی با اشاره به سابقه مسجد امام حسن عسکری (ع) قم در برگزاری اعتکاف گفت: این مسجد آغازگر آیین اعتکاف در ایران از حدود ۱۰۰ سال گذشته است، تا قبل از انقلاب تعداد افرادی که در این آیین حضور داشتند کمتر از ۲۰۰ نفر بود.

نشست یک روزه هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور با حضور مسئولان استانی این ستاد و پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری (ع) در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار