معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه طی دو روز اخیر ۱۵۵ تن مرغ در قم توزیع شده است، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم در استان وضعیت توزیع و تامین کالا مناسب است و دراین موضوع هیچ جای نگرانی نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 14 May 2022

به گزارش تابناک قم، سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد ۱۸ میلیارد دلار معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی در بازار توزیع شود تا دولت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقلام اساسی را برای مردم تامین کند، اما این اتفاق باعث شد افراد سود جو دست به اقداماتی بر علیه منافع ملی بزنند، عده‌ای از کلاهبرداران ارز دولتی به خارج از کشور انتقال می‌دادند و افراد دیگر با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کالا وارد کرده اما به قیمت ارز آزاد در بازار توزیع می‌کردند.

این سودجویی از ارز، دولت را مجاب کرد تا دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ حذف شود و یارانه‌ای که برای اقلام اساسی گذاشته شده بود به صورت نقدی به حساب خانوار ماهیانه واریز شود، اولین مرحله طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه» روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه اجرایی شد و یارانه اردیبهشت و خرداد ماه به حساب سرپرست خانوار دهک‌های اول تا دهم واریز شد.

پیگیری‌های امروز خبرنگار فارس قم نشان می دهد که همه کالاها از جمله گوشت مرغ، روغن خوراکی، پنیر، ماکارونی، تخم مرغ که شامل تغییر قیمت شده‌اند موجود است و مشکلی بابت تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها تنها شتاب‌زدگی و احساسی شدن مردم است.

مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

حسین علی‌بیگی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاوری سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم بیان کرد: در خصوص بحث موجودی اقلام اساسی در استان قم، وضعیت پایدار است و در انبارها بیش از نیاز مردم کالا ذخیره‌سازی شده است و همشهریان نگرانی بابت تامین اقلام اساسی نداشته باشند، دلیل ازدحام و صف‌هایی که این روز‌ها در فروشگاه‌های شهر مشاهده می‌کنیم ناشی از جوی است که بین مردم با موضوع کمبود کالا راه افتاده است.

وی افزود: ما به همشهریان خود اطمینان می‌دهیم که هیچ کمبودی در بحث روغن، مرغ و تخم مرغ نداریم و به بیش از اندازه نیاز این محصولات را ذخیره داریم، در بحث توزیع مرغ روز گذشته ۷۰ تن مرغ تازه، ۵۰ تن مرغ منجمد و امروز نیز  ۳۵ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های استان پخش کردیم و این روند فردا هم ادامه دار خواهد بود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: با توجه به دستور دولت بحث اصلاح قیمت‌ها انجام شده و بعضی فروشگاه‌ها در حال پیگیری این موضوع هستند و محصولات توزیعی در بازار با قیمت جدید به مردم استان ارائه می‌شود قیمت‌های مصوبه باقی خواهند ماند و دیگر افزایش قیمت در بحث اقلام کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

وی گفت: به نظر می‌رسد این ازدحام جمعیت برای خرید کالاهای اساسی نهایتا ۴۸ ساعت آینده با اصلاح قیمت کالاها انجام می‌شود و با این اوصاف دیگر بحث شلوغی و صف مرتبط با خرید کالا را در استان نخواهیم داشت.

علی‌بیگی معاون صنایع کشاورزی قم در پایان تاکید کرد: قیمت مصوبه مرغ هر کیلو ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، تخم مرغ هر کیلو ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، روغن مایع خوراکی پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۶۳ هزار تومان و روغن سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۶۲ هزار تومان در بازار قابل تهیه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار