معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به رغم همه نقشه‌های دشمنان امروز امنیت ایران در منطقه‌ای که با بحران امنیت روبه رو است پابرجا و پایدار است.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 14 May 2022

به گزارش تابناک قم، امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه جمعه در نخستین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم گفت: صدام در مکتب سلفی گری و داعش پرورش یافته بود و  در همان هفته اول پیروزی انقلاب بر علیه انقلاب ایران موضع گرفت و تاکید داشت که انقلاب ایران باید ساقط شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رسیدن به جایگاه ژاندارم منطقه و رهبری جهان عرب دو هدف عمده صدام از حمله ایران و مخالفت با انقلاب اسلامی بود.

او گفت: هزینه‌های هنگفت مالی و نظامی رژیم بعث برای ساقط کردن انقلاب ایران برنامه ای برای شکست انقلاب اسلامی و توسعه قلمرو جغرافیایی عراق دو هدف عمده صدام از حمله به ایران بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی تنها پدیده قرن حاضر بود که دو بلوک شرق و غرب را به هم پیوند زد و ناتو و ورشو را با یکدیگر متصل کرده و سنگین‌ترین حمایت‌های نظامی و لجستیک را از رژیم بعث به عمل آوردند، اما با این وجود شهدا با تمام قوا در برابر دشمن ایستاده و آن‌ها را زمین گیر کردند.

او می گوید: امروز جنگ نرم بدنبال تسلط بر افکار نسل جوان است تا استعمار فرانو خود را پیاده سازی کند، دشمن به رغم برخی موفقیت‌ها در تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی هنوز نتوانسته در جنگ نرم نیز به پیروزی برسد، دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت امروز در قالب جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه انقلاب اسلامی همجمه آورده است.

به گفته سیاری ایجاد گروهک‌های تروریستی و افراطی از آخرین برنامه‌های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی ایران بود و یکی از علائم پیروزی انقلاب اسلامی این است که امروز اثری از صدام و پشتیبانان غربی و شرقی رژیم بعث در عالم نیست، ولی انقلاب هر سال بالنده‌تر از گذشته می‌شود.

او  گفت: جنگ هشت ساله تنها جنگ مهمی بود که برغم همجمه شرق و غرب علیه نظام اسلامی، تمامیت ارضی آن تثبیت شد و حتی یک وجب از خاک آن به تصرف دشمن درنیامد و امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در جهان دارای جایگاه و ارزش و احترام است.

سیاری گفت: ایران امروز در برابر جنگ نرم، جنگ اقتصادی و توطئه‌های دیگر ایستاده و به همه آن‌ها نیز افتخار می‌کند؛ برغم همه نقشه‌های دشمنان امروز امنیت ایران در منطقه‌ای که با بحران امنیت روبه رو است پابرجا و پایدار است.

او گفت: بعد از یادواره امروز شهدای ارتش قم و تا آبان ماه امسال  دومین کنگره ملی شهدای استان قم چندین یادواره و یک اجلاسیه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار خواهد شد.

 در این یادواره معاون اجرایی ارتش، جانشین نیروی زمینی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و پس از رونمایی از سردیس سرلشکر فراشاهی و مجموعه ۵ کتاب ستاره گان آسمانی از خانواده معظم ۱۱۰ شهید ارتش در استان قم تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار