مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: وضعیت ذخیره سازی گندم برای تامین آرد و نان مورد نیاز مردم استان قم در سطح بسیار مطلوبی است و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 15 May 2022

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی گفت: با توجه به‌برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم قم به‌خصوص گندم و آرد، این محصولات حداقل برای چندماه آینده استان ذخیره و برای مصرف مردم فراهم شده‌است و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: کیفیت آرد‌های تولید شده در استان قم به دلیل یکسان بودن گندم‌های مصرفی، بسیار بالا و مطلوب است و به همین دلیل نانی که از این آرد به دست مردم می‌رسد نیز دارای سطح قابل قبولی از استاندارد‌های تعیین‌شده‌است.

محمدی گفت: همچنین طی روز‌های اخیر برای تامین هرچه بهتر نیاز مردم به نان، برای مدتی آرد یارانه‌ای به تمام نانوایی‌های سنتی دارای پروانه آزاد پز در قم اختصاص می‌یابد تا شاهد نرخ یکسان نان در سطح استان باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به این که نانوایی‌های استان باید اطلاعات فعالیت خود را در قالب بنر در معرض دید مردم قرار دهند، گفت: تمام نانوایی‌های استان موظف هستند به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی به فعالیت ادامه دهند و آرد مورد نیازشان نیز به‌موقع تامین خواهد شد.

محمدی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر نانوایی‌های استان برای مقابله با هرگونه تخلف احتمالی،گفت: حدود ۳۰ واحد نانوایی نیز در سطح استان با همکاری اتحادیه نانوایان در مناطق مختلف جانمایی شدند و این واحد‌ها موظف هستند تا ساعت ۱۲ شب به پخت نان ادامه دهند.

گفتنی است کیفیت گندم تولیدشده در قم مطلوب است، همچنین کشت گندم بیشتر در جعفرآباد استان قم صورت می‌گیرد و کشاورزان بومی منطقه در این زمینه مهارت خاصی دارند.

بیش از ۲ هزار غله کار در مناطق مختلف استان قم مشغول فعالیت و کشت محصولات راهبردی همچون گندم هستند؛ به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

تعداد ۸۸۸ نانوایی دریافت کننده آرد یارانه‌ای در استان قم نان مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند، همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار