معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب دامدار کارت برای دامداران استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 17 May 2022

به گزارش تابناک قم، منصور دیان اردستانی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و با پیگیری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی برای دامداران استان اختصاص پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که دامداران فعال استان برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند،گفت: سود این تسهیلات ۱۱ درصد و دوره بازپرداخت آن یکساله می‌باشد و دامداران می‌توانند با این کارت نهاده‌های خوراک دام را از تعاونی‌ها و کارخانه‌های خوراک دام طرف قرارداد، خرید کنند.

دیان اردستانی گفت: از مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دامداران استان در قالب این طرح تاکنون میزان ۱۰۵ میلیارد ریال جذب شده‌است.

اردستانی گفت: حمایت از دامداران استان که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارند از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی قم است و در همین راستا با همکاری بانک‌های عامل علاوه بر طرح یاد شده، پرداخت تسهیلات مورد نیاز دامداران در قالب‌های مختلف به متقاضیان این بخش ادامه می‌یابد.

گفتنی است قم از جمله قطب‌های مهم دامپروری کشور به شمار می‌آید و حدود هفت هزار واحد دامداری در استان قم فعال است، در همین رابطه حجم قابل توجهی از محصولات دامی تولید شده در قم علاوه بر تامین نیاز این استان در سایر نقاط کشور عرضه می‌شود، همچنین سالانه ۳۰ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار تُن شیر در قم تولید می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار