رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: درقالب قراردادی بالغ بر ۸۰میلیارد ریال، طرح تعریض، تعمیر و ایمن سازی هفت دستگاه پل، در سطح محور‌های تفرش، نویس و دولت آباد، واقع دربخش‌های جعفریه و خلجستان عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 17 May 2022

به گزارش تابناک قم، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: به منظور صیانت، ارتقا ایمنی و تسهیل تردد، طرح تعمیر، تعریض و ایمنی سازی هفت دستگاه پل جاده‌ای در استان قم اجرایی شد.

جعفر اویسی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی به عمل آمده و اولویت بندی‌ها، طرح تعمیر، تعریض و ایمن سازی هفت دستگاه پل، واقع درمحور‌های تفرش، دولت آباد و نویس در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، در خصوص مختصات مکانی هفت دستگاه پل مذکور گفت: یک دستگاه در محور نویس (بخش خلجستان)، دو دستگاه در محور دولت آباد (بخش جعفر آباد) و چهار دستگاه در محور تفرش (بخش خلجستان) واقع شده‌است.

اویسی، اعتبار تخصیصی این پروژه عمران جاده‌ای را بالغ بر هشتاد میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: هزینه اجرایی طرح تعریض، تعمیر و ایمن سازی این هفت دستگاه پل، از محل اعتبارات ملی- استانی تامین شده‌است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، در ادامه به بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته و لحاظ متغیر‌های جوی و دیگر عوامل دخیل در روند اجرای طرح، بازه زمانی اجرا و تکمیل آن ۱۸ ماهه اعلام شده که ان شاءالله بتوانیم طی فرص زمانی کوتاه‌تری این طرح مهم را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در بخشی دیگری از سخنان خود به مشخصات فنی طرح پرداخت وگفت: در راستای اجرای این طرح و متناسب با موقعیت و وضعیت هر یک ازپل‌ها، نسبت به اجرای طرح‌هایی شامل تعریض سطح رویه از دوطرف، اجرای رادیه و برید، اقدام می‌شود.

اویسی گفت: اجرای حفاظ بتنی درجا، بهسازی ورودی و خروجی پل‌ها، درزگیری و آب بندی و دیگر موارد از جمله اقدام‌های اجرایی در راستای طرح تعمیر، تعویض و ایمن سازی این هفت دستگاه پل است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت جوانب ایمنی توسط کاربران جاده‌ای،گفت: بی تردید غفلت و سهل انگاری در اجرای کامل مقررات ترافیکی توسط رانندگان، به‌خصوص درمحور‌های برون‌شهری، ضمن آنکه موجب وقوع حوادث غیر قابل جبرانی را فراهم می‌آورد، در روند اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای خلل و موجب طولانی شدن طرح می‌شود.

اویسی در پایان از تمامی کاربرانی که از محل اجرای طرح‌های عمرانی تردد می‌نمایند درخواست کرد همکاری و تعامل لازم را با مجریان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار