نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین سند جامع آب استان قم و سند آمایش سرزمین بر اساس منابع آبی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 18 May 2022

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در راستای خدمت‌رسانی به مردم بر لزوم آینده‌نگری در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و برنامه‌ریزی برای میزان و نحوه تخصیص آب به بخش‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، فضای سبز و شرب تأکید کرد.

وی خواستار تدوین سند جامع آب استان شد و گفت: مدیریت استان باید با محوریت مجموعه‌های ذیربط در زمینه تدوین سند آمایش سرزمین بر اساس منابع آبی پیشگام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از پساب در صنایع تأکید و خاطرنشان کرد: استانداری باید با استفاده از قوانین سخت‌گیرانه صنایع را به استفاده از پساب اجبار کند زیرا وقتی آب شبکه شرب در اختیارصنایع باشد به دنبال پساب نخواهند رفت.

فراهانی استفاده از منابع محلی را در تأمین آب روستاها و بخش‌ها مهم ارزیابی کرد و در عین حال عنوان کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات در نهایت باید به رضایت مردم ختم شود و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که اگر قولی داده می‌شود بدان عمل شود.

وی بر ضرورت توزیع عادلانه آب در تمام مناطق شهر نیز تأکید و ابراز کرد: در این راستا باید اقدامات لازم انجام شود و ما نیز در این زمینه کمک لازم را انجام می‌دهیم و از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: تمام مراکزی که از پرداخت آب‌بها معاف هستند باید الگوی مصرف را رعایت کنند در غیر این صورت باید بهای آب مصرفی را بپردازند.

حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جلسه، تأمین و توزیع آب همچنین جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب را جزو وظایف اصلی این شرکت برشمرد و به ارائه گزارشی از وضعیت آب و فاضلاب استان پرداخت.

 وی یکی از نیازهای اساسی توسعه شهری را توجه به موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب دانست و گفت: متأسفانه در این بخش با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستیم و در این زمینه جزو رتبه‌های آخر شهرهای کشور قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم متوسط کشوری پوشش جمعیتی بخش فاضلاب را ۵۲ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در شهر قم ۴۱ درصد است که امیدواریم با کمک مسؤولان و نمایندگان مجلس بتوانیم ظرفیت‌های لازم را برای توسعه این بخش ایجاد کنیم.

بختیاری با بیان اینکه در مناطقی که بلندمرتبه‌سازی انجام گرفته دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر نیز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز با تمام ظرفیت در مدار قرار دارند و اگر شبکه جدید ایجاد کنیم با چالش مواجه خواهیم شد.

معاونین شرکت آب و فاضلاب استان نیز در ادامه این جلسه به بیان برخی از چالش‌های پیش رو پرداختند.

کمبود آب در استان و وارد مدار کردن چاه‌های داخل شهر، هزینه‌های سنگین انتقال آب سدکوچری به روستاهای استان، مشکلات برخی از مناطق شهر به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب و کمبود اعتبارات در این بخش، عدم پرداخت مطالبات توسط برخی از نهادها و... از جمله مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد و امیرآبادی نیز برای رفع برخی از مشکلات قول مساعد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار