مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: اطلاعات تمام همکارانی که به عنوان مدیر یار در مدارس مشغول هستند جمع آوری شده چیزی حدود ۸۰۰ نفر نیروی خدمتگزار در سطح مدارس کم داریم و از طرفی ۱۳۶ نفر از این نیرو‌ها تقاضای تبدیل وضعیت دارند لذا کمبود مدیر یاران به حدود هزار نیروی کار می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 18 May 2022

به گزارش تابناک قم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در شبکه استانی نور شرایط مدارس و محیط خانواده‌ها را بعد از بازگشایی حضوری بسیار بانشاط و شاداب ارزیابی کرد.

رحیمی با تأکید که استان قم جزء اولین استان‌ها در بازگشایی حضوری بود و با توجه به احتمال شیوع پیک هفتم از کادر مدارس و خانواده‌ها به دلیل همکاری‌ها و همراهی‌ها در بازگشایی حضوری تشکر کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدارس تا ۳۱ اردیبهشت به صورت حضوری به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد و از یکم خرداد طبق مصوبه مجلس امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه زمان سال تحصیلی افزایش نخواهد یافت،گفت: پایان سال تحصیلی و شروع امتحانات قانون مصوب مجلس است لذا تمدید و افزایش مدت زمان سال تحصیلی نیازمند دستور شورای عالی آموزش و پرورش و یا مجلس بود که با وجود پیشنهادات در این زمینه دستورالعملی مصوب و ابلاغ نشد بنابراین طبق قانون کلاس‌های حضوری تا ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه از خانواده‌ها و معلمان درخواست کرد که هیچ فشار روانی به دانش آموزان در خصوص بحث امتحانات تحمیل نکنند چرا که بازگشت دانش آموزان از سبک زندگی کرونایی به وضعیت عادی نیازمند درک خانواده‌ها و معلمان و حتی خود دانش آموزان است.

رحیمی با بین اینکه اضطراب و استرس منجر به کاهش سطح یادگیری دانش آموزان می‌شود، گفت: در تابستان برنامه‌های خوبی به ویژه در حوزه مسائل آموزشی و جبران عقب ماندگی‌های درسی دانش آموزان داریم و دانش آموزان و والدین به هیچ عنوان نگران قبولی در امتحانات خرداد ماه نباشند و در امتحانات شهریور ماه هم دانش آموزان فرصت جبران خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در ایام کرونا آسیب‌های جدی از نظر جسمی به دلیل تمرکز بر وسایل الکترونیکی متوجه دانش آموزان و معلمان شده از جمله ضعف بینایی و دیسک گردن و کمر لذا مراکز اصلاحی ما به شدت مشغول رفع مشکلاتی هستند که از نتایج سبک زندگی در دوران کرونا است.

رحیمی در خصوص تبدیل وضعیت مدیر یاران گفت: اطلاعات تمام همکارانی که به عنوان مدیر یار در مدارس مشغول هستند جمع آوری شده چیزی حدود ۸۰۰ نفر نیروی خدمتگزار در سطح مدارس کم داریم و از طرفی ۱۳۶ نفر از این نیرو‌ها تقاضای تبدیل وضعیت دارند لذا کمبود مدیر یاران به حدود هزار نیروی کار می‌رسد با این حال تلاش می‌کنیم شرایط کار خدمتگزاران و مدیر یاران مدارس که حین خدمت تحصیل کردند را ارتقا دهیم که بتوانند از مزایای مدرک خود بهره ببرند.

رحیمی گفت: نزدیک به دو ماه است بر این مسئله تمرکز داریم و به دنبال راهی هستیم که تا جایی که امکان دارد به ترتیب اولویت و امتیازاتی همچون تاهل، مدرک تحصیلی، سابقه کار نیرو‌های تحصیل کرده خدمتگزار مدارس را تبدیل وضعیت کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه ملاک فعالیت مدارس و امتحانات صرفا کتاب‌های درسی است، گفت: با توجه به اینکه در طول مدت شیوع کرونا و آموزش‌های غیر حضوری دانش آموزان به شدت از فضای مجازی آسیب دیدند به معلمان توصیه می‌کنیم فعالیت‌هایی را به دانش آموزان ارائه دهند که ارتباط آن‌ها با فضای مجازی کم و بر کتاب‌های درسی متمرکز شوند.

رحیمی در خصوص افزایش بازنشستگان آموزش و پرورش در سال آینده گفت: ۳۵ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون جذب شدند که به زودی کار مصاحبه این افراد تمام و اعلام نتیجه می‌شود از طرفی ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد می‌شوند و بخشی از این کمبود هم با حضور همکاران در قالب همکاری غیر موظف با سقف ۱۴ ساعت در هفته جبران می‌شود.

در خصوص شهریه مدارس غیر انتفاعی تاکید کرد: خانواده‌ها و مدیران و موسسان مدارس غیر انتفاعی در این زمینه تابع قانون باشند همان طور که والدین از مبالغ دریافتی گلایه‌مند هستند مدارس غیر انتفاعی هم از عدم پرداخت شهریه‌ها با وجود قسط بندی گلایه‌هایی دارند لذا تقاضا می‌کنیم که هر دو طرف تعهد خود را اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار