تکرار خطا و عدم مدیریت بحران؛
امروز هم مطابق دیروز شرایط جوی قم مساعد نبود و شاخص آلودگی هوا امروز ۷ صبح به عدد ۱۵۸ رسید اما با این وجود مسوولان استانی تصمیمی برای تعطیلی اتخاذ نکردند.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 18 May 2022

به گزارش تابناک قم، روز‌گذشته در حالی که هوای قم به شدت آلوده بود و شاخص آلودگی هوای قم از تهران هم بیشتر، مدیران تصمیمی بر تعطیلی نگرفتند و نهایتا مجبور به تعطیلی شیفت عصر مدارس شدند.

اسرار مسوولان بر تنفس خاک توسط قمی ها / آیا در روزی که قم شرایط تعطیلی داشت، آقایان نخواستند؟

این پافشاری بر عدم تعطیلی و تکرار تعطیلی در شیفت عصر، امروز هم تکرار شد آن هم نه نزدیک ظهر بلکه ساعت ۱۰ صبح.

اسرار مسوولان بر تنفس خاک توسط قمی ها / آیا در روزی که قم شرایط تعطیلی داشت، آقایان نخواستند؟

طی اعلام رسانه‌های استانی امروز ساعت ۷ صبح شاخص آلودگی هوا بیش از عدد ۱۵۰ بود. اگر مسوولان مدیریت بحران قم جلسه اظطراری خود را زودتر تشکیل می‌دادند و یا از شب گذشته که شاخص آلودگی هوا بین150الی 200 بود چاره اندیشی می‌کردند قطعا امروز کودکان و مردم کمتری در این هوای آلوده تردد و تنفس می‌کردند.

آقای مدیر تکلیف شاخص کم چه شد؟!

شب گذشته و با هشدار رسانه‌ها به مدیریت بحران قم آن هم در وضعیتی که شاخص آلودگی هوا در وضعیت نامناسبی قرارداشت، پاسخ مدیر کل مدیریت بحران استان قم کم بودن عدد شاخص نسبت به عدد اعلامی رسانه‌ها بود که بررسی سایت اندازه گیری شاخص آلودگی هوا، تداوم شرایط جوی و افزایش گرد و خاک این مطلب را رد میکند.

اسرار مسوولان بر تنفس خاک توسط قمی ها / آیا در روزی که قم شرایط تعطیلی داشت، آقایان نخواستند؟

این عدم مدیریت و برنامه ریزی مناسب مدیران مربوط را وادار کرد تا مدارس شیفت عصر قم را تعطیل کنند که نتیجه این اتفاق نارضایتی مردم را در بر داشت.

همچنین مطلبی که بیشتر حائز اهمیت است و نیازمند پیگیری می باشد فعالیت مراکز و فروشگاه هایی مانند خشکبار فروشی ها است که مواد مصرفی و فروشی آن ها اغلب به صورت بدون پوشش و در مجاورت هوای باز می باشد.

همچنین می بایست این یادآوری را به مدیران استان کرد که همسایگی دریاچه نمک که اکنون با خشکسالی های اخیر تبدیل به تحدید جدی برای قم شده است و در کنار آن با شروع فصل تابستان و آغاز ورود گرد و غبار از کشور‌های همسایه، قم یکی از مقاصد همیشگی این توده‌ها می‌باشد.

بنابر این اینگونه مدیریت و تصمیم گیری مدیران جز افزایش بیماران ریوی و آسیب به مردم و ایجاد بحران هیچ فرآیند دیگری ندارد.

از مدیران مربوط در حوزه مدیریت بحران تقاضا می‌شود تا هرچه زودتر دستور عمل و رسیدگی خود به این وضع را اصلاح کرده و دقت نظر بیشتری در تصمیمات خود که سلامت مردم را نشانه می‌گیرد داشته باشند.

هم اکنون نیز شاخص آلودگی هوا در قم به عدد 322 رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار