همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس عصر چهارشنبه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون رزمنده و جانباز و خانواده معظم شهدای روحانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم در این همایش گفت: جامعه روحانیت با تقدیم ۴ هزار شهید، بیشترین شهدا را در میان اقشار مختلف مردم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این افتخاری بزرگ برای ماست.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی در چهارم خردادماه سال جاری، خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی از جمله اعزام روحانیون به دیگر شهرها و برگزاری ۵ همایش تخصصی پیش از برگزاری کنگره در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۲۲۱ روحانی مسؤولیت فرماندهی در رده های مختلف را عهده دار بودند، اظهار داشت: نمایشگاه آثار شهدای روحانی ۳۱ استان کشور به میزبانی شهر مقدس قم به زودی در مصلای قدس این شهر برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این همایش با اشاره به مفاهیم و تعابیر بسیار زیبا در رابطه با ایثار و شهادت در آیات و روایات، گفت: جایگاه شهیدان همان چیزی است که مؤمنان در آرزوی آن هستند و فقط خواص به آن دست می یابند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد با بیان اینکه حضور طلاب و روحانیون در جبهه های جنگ حق علیه باطل موجب آرامش و دلگرمی رزمندگان بود، تصریح کرد: مراجع عظام تقلید نیز در پشت جبهه نقش مؤثری در پشتیبانی از جنگ و رزمندگان داشتند.

مداحی حاج مهدی رسولی، بیان خاطرات و اهدای لوح تقدیر و تندیس به تعدادی از خانواده های معظم شهدا و روحانیون رزمنده پیشکسوت از دیگر برنامه های همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس در قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار