رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت:در حال حاضر در شهر مقدس قم، شاهد تنوع فرهنگ‌ها هستیم و آنچه مهم است برنامه ریزی در راستای حفظ هویت و تعلق خاطر به شهر مقدس قم است.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم برشمرد و اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در واقع رفتاری است که بر خلاف ارزش‌ها و هنجارهای جامعه است که شاهد وقوع آن هستیم و رویکرد شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم در حقیقت شناسایی و تدوین نظام مسائل در این حوزه است.

ملایی ابراز داشت: در حال حاضر در شهر مقدس قم، شاهد تنوع فرهنگ‌ها هستیم و آنچه مهم است برنامه ریزی در راستای حفظ هویت و تعلق خاطر به شهر مقدس قم است و باید توجه داشت که ضرورت رعایت برخی موضوعات فرهنگی همانند عفاف و حجاب در این شهر به دلیل مزیت‌های مذهبی، علمی و فرهنگی متفاوت از شهرهای دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در این دوره از فعالیت‌های شورای شهر قم توجه به اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد ابراز داشت: در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی توجه به پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های مختلف می‌بایست ملاک عمل باشد که الحمدلله ما در شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصوب و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی در شهر قم بیان داشت: احداث خانه موزه شهدا، مراجع و هیأت‌ها، هنرمندان از جمله برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم از دوره پنجم تا کنون است که در این راستا بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی ضرورت دارد.

۱۵ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز خانه موزه‌ها، اختصاص یافته است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به امر توسعه و تجهیز خانه موزه‌ها، تخصیص یافته است که راه اندازی خانه موزه شهید فخری زاده در دستور کار است و اعتقاد داریم این اقدامات در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی مؤثر است.

ملایی در ادامه با اشاره به بودجه‌های تخصیص یافته در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مباحث قرآنی عنوان داشت: در بودجه سال جاری شهرداری قم ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به برنامه‌های ورزشی و هنری و ۱۲ میلیارد تومان نیز به حوزه‌های قرآنی و مساجد فعال در این عرصه اختصاص یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال جاری دو برنامه شاخص در شهر مقدس قم اجرایی می‌شود که گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم و برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم از آنهاست که در این زمینه مدیریت شهری مشارکت خوبی خواهد داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار