نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه آثار و خاطرات شهدای روحانی باید ماندگار شود، گفت: یکی از دستاوردهای کنگره شهدای روحانی می‌تواند راه‌اندازی موزه شهدای روحانی در شهر مقدس قم باشد که در این راستا اقدامات مورد نیاز دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه کنگره‌های شهدا بیش از دو دهه است که در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای کنگره شهدای روحانی 117 کتاب تا به امروز تهیه شده که 10 مورد از این کتاب‌ها صوتی است.

وی با اشاره به اینکه 509 اثر هنری در راستای کنگره شهدای روحانی تهیه شده است، عنوان کرد: تلاش ما این بوده است که کنگره را با برنامه‌های فرهنگی و کاربردی جانبی دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه کنگره شهدای روحانی به یک همایش محدود نمی‌شود، عنوان کرد: برنامه‌های این کنگره بعد از مراسم اصلی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم سیره شهدای روحانی را در طول ایام مختلف سال در میان مردم ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه هویت سه هزار و 890 شهید روحانی در حوزه‌های علمیه و بنیاد شهید تایید شده است، گفت: در کنگره شهدای روحانی یاد و خاطره 149 شهید از شهدای اهل‌سنت، 57 شهید از شهدای مشروطه، 40 شهید از شهدای انقلاب، سه هزار و 641 شهید از شهدای دفاع مقدس و 151 شهید مدافع حرم و شهدای ترور گرامی داشته خواهد شد.

حاج صادقی با اشاره به اینکه بیشتر شهدای روحانی بسیجی بوده‌اند، اظهار کرد: 928 نفر از شهدای روحانی در رسته‌های نظامی به‌عنوان فرمانده نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 496 نفر از شهدای روحانی فقط 18 سال سن داشته‌اند، تصریح کرد: دی‌ماه سال 1365 حدود 139 طلبه به شهادت رسیدند و بیشترین شهدای روحانی به استان اصفهان اختصاص دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه آثار و خاطرات شهدای روحانی باید ماندگار شود، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای کنگره شهدای روحانی می‌تواند راه‌اندازی موزه شهدای روحانی در شهر مقدس قم باشد که در این راستا  اقدامات مورد نیاز دنبال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار