عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: صحنه جهان عوض شده و زمان تغییر به سمت کاهش اقتدار آمریکا و افزایش اقتدار کشورها و قدرت‌های نوظهور فرارسیده است که ما یکی از آنها هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمد حسین صفارهرندی شب گذشته در همایش سیاسی جهاد تبیین و راهکارهای هم‌افزایی در تحولات اخیر که به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهار کرد: باید دقت کنیم که رژیم گذشته کشور و ملت را در چه جایگاهی در مقایسه با دیگر کشورها نشانده بود و اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در کدام نقطه دانش و فناوری جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان پهلوی، کشورمان قابل قیاس با کشورهای قدرتمند نبود، عنوان کرد: امروز در حوزه علم و دانش بین ۱۵ کشور برتر جهان هستیم و در نانو تکنولوژی به چهارم جهان رسیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلخوری‌های مردم، گفت: وقتی رئیس دولت قبل این صندلی را ترک کرد، محبوبیتش نزد مردم کمتر از ۸٪ بود و احیای این اوضاع و برآورده کردن خواسته‌های مردم قطعاً کار دشواری است.

وی بیان کرد: دوران افول قدرت آمریکا و غرب فرا رسیده است و چهره‌های شاخص سیاسی جهان مدت‌هاست که این موضوع را بازگو کرده‌اند. آمریکا در سال‌های اخیر حتی یکجا هم موفق نشده و ناکام مانده است و این نشانه‌ی افول قدرتش است.

صفار هرندی تصریح کرد: ما امروز به مراتب قوی‌تر از آمریکا هستیم؛ اول انقلاب وقتی جنگ شد، ما برای صیانت از شهرهایمان امکانات و نیروی آموزش دیده نداشتیم ولی بعداز مدتی همه این‌ها را خودمان فراهم کردیم، خودمان استراتژی نبرد نوشتیم و خودمان تسلیحات‌مان را ساختیم.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی که ما امروز از آن دفاع می‌کنیم بر سر زبان همه آزادی‌خواهان دنیا افتاده است، افرود: مشکلات داریم و مشکلات واقعا آزاردهنده است، اما انتهای تحمل این سختی‌ها و حرکت و ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی، رستگاری و راحتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: وقتی بتوانیم با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان بسیاری از نیازهای پیشین‌مان را برطرف کنیم، این یعنی داریم در مسیر رستگاری قدم برمی‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: صحنه جهان عوض شده و زمان تغییر به سمت کاهش اقتدار آمریکا و افزایش اقتدار کشورها و قدرت‌های نوظهور فرارسیده است که ما یکی از آنها هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار