نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وحدت ملی را یکی از عوامل غلبه ملت ایران بر حزب بعث دانست و گفت: وحدت ملی نقطه قوت ما در دفاع مقدس بود و اکنون این را دشمن فهمیده و دنبال خدشه دار کردن وحدت ملی ما است.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 21 May 2022

به گزارش تابناک قم، حجت السلام والمسلمین عباس محمدحسنی در همایش گرامیداشت پیشکسوتان ارتشی قم، افزود: دلسوزان انقلاب و بصیرت مندان باید شش دانگ حواسشان جمع باشد که دشمن وحدت ملی ما را نشانه گرفته است چون انقلاب ما پیروز شده وحدت ملی است و دفاع مقدس محصول و ثمره وحدت ملی است.

وی اضافه کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم، در جنگ اقتصادی هم مثل دفاع مقدس اگر بدنبال پیروزی و نصرت باشیم تنها راهش حفظ وحدت ملی است، همه باید حواسشان باشد فریب مزدوران و بدخواهان و نفوذی های داخلی و خارجی را نخورند تا وحدت ملی خدشه دار نشود.

وی دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای ایران و همچنین کشورهای آزادیخواه منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: درهشت سال دفاع مقدس قدرت ایمان در برابر قدرت های ظاهری و مادی تمام قد خودش را نشان داد و دنیا به این نتیجه رسید که ملتی که با ایمان باشد ولو با دست خالی و تعداد کم پیروز خواهد شد.

محمد حسنی گفت: اثبات برتری ملت ایران در دکترین دفاعی خودش در مقابله با دکترین تجاوز و زیاده خواهی حزب بعث و حامیان او، الهام بخش شدن مکتب دفاع مقدس برای ملت های منطقه که دنبال احیای حقوق حقه خودشان در برابر طاغوت های روزگاربودند و موج بیداری اسلامی که راه افتاد و ملت های مقاوم که بالاخره نسخه طاغوت ها را خواهند پیچید، از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود با بیان این که جنگ تحمیلی در تاریخ ۳۱شهریور سال ۱۳۵۹ با دستور مستقیم صدام به صورت همه جانبه علیه کشور ما آغاز شد افزود: این جنگ ۲۰۸۸روز یعنی تقریبا ۸ سال به طول انجامید و در طول این ۸ سال ملت ایران در مقابل حزب‌ بعث ایستادگی و از شرف، عزت، ناموس و تمامیت ارضی و مرزی کشورمان دفاع کرد.

وی افزود: در زمان شروع جنگ کشور ایران ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشت از این تعداد ۵ میلیون نفر مستقیم و ۵ میلیون نفر غیرمستقیم در جنگ فعالیت می کردند. از ۵ میلیون نفری که در جنگ حضور مستقیم داشتند ۲۰۰ هزار نفر شهید شدند که هزینه خیلی زیادی محسوب می شود و به معنای اینست که برای راندن حزب بعث به عقب ملت ما هزینه خیلی زیادی داده است. نتیجه این جنگ این شد که دنیا برغم موضع گیری نخستین شان که مارا متجاوز می دانستند و صدام را مستحق حمایت، دنیا پذیرفت که صدام متجاوز است و صدمات مادی و معنوی جبران ناپذیری به ملت ایران تحمیل کرده و صدام به عنوان متجاوز معرفی شد. 

 محمدحسنی افزود: ما در دفاع مقدس تنها بودیم و هیچ کس (به جز موارد حاشیه ای و فرعی) از ما حمایت نکرد ولی همه دنیا با صدام بود ولی خدا با ما بود، آنها همراهی دنیا را داشتند و ما همراهی خدا را، این جنگ کاملا نامتقارن و نابرابر بود و هشتاد کشور مستقیم و غیرمستقیم صدام را حمایت می کردند و ملت ایران از این جنگ جهانی که صدام به نیابت از همه جهان علیه ما می‌جنگید سربلند و سرافراز بیرون آمد و آبرو، شرف و حیثیت خود را حفظ و اراده خود را به دشمن تحمیل کرد که می شود در این خصوص رمان ها نوشت و فیلم ها ساخت تا بزرگی رزمندگان ما بیان شود.

وی همچنین به پیشکسوتان ارتشی استان قم اشاره کرد و گفت: از آن ۵ میلیون که در جبهه حضور داشتند تعداد ۶۰۹۰ شهید مختص استان قم می باشد و از این تعداد ۵۶۵ شهید ارتشی هستند و همچنین تعداد ۱۸۷۸ نفر کل پیشکسوتان ارتشی قم هستند.

در این همایش که به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، در محل باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شهر مقدس قم به همت فرماندهی گروه پدافندهوایی حضرت معصومه(س) و ارشد نظامی آجا در استان قم و کانون بازنشستگان ارتش در استان ترتیب یافت، ۵۰ پیشکسوت ارتشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش: وحدت ملی نقطه قوت ما در دفاع مقدس بود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار