کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: بعدازظهر امروز سرعت وزش باد به بیش از ۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که گرد و خاک داخل استان را نیز به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 21 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی افزود: جهت وزش باد امروز شمال غربی و شمالی است و ورزش باد نیز در نقاط شمال غربی استان شدیدتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: زمانی که سرعت وزش باد به بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد سازه‌های آسیب‌پذیر مانند تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و گلخانه‌ها ممکن است آسیب ببیند یا موجب آسیب‌دیدگی ثانویه شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی زیر درخت‌ها به‌ویژه درختان کهن‌سال یا درخت‌هایی که احتمال شکسته شدن دارد و زیر تابلوهای تبلیغاتی توقف نکنند.

قاضی تصریح کرد: با توجه به این‌که امروز غلظت گرد و خاک افزایش می‌یابد افراد حساس و بیماران قلبی و ریوی نباید از منزل خارج شوند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به این‌که جریانات شمالی می‌شود دمای هوای امروز چند درجه‌ نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌یابد و حداکثر دما ۳۰ تا ۳۱ درجه خواهد شد؛ از فردا این روند متوقف می‌شود و پس‌فردا دمای استان به ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار