کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای اعضای بدن 21 نفر طی 14 ماه گذشته خبرداد و گفت: ۲۵ هزار بیمار در انتظار دریافت عضو هستند که به علت نرسیدن ارگان حیاتی مناسب، روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 22 May 2022

به گزارش تابناک قم، ولی الله صمدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدا عضو اظهار کرد: استان قم یکی از استان های فعال در این زمینه بوده و توانسته اقدامات گسترده ای طی سالیان مختلف انجام دهد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷ بیمار مرگ مغزی از استان قم شناسایی و برای اهدا عضو به تهران اعزام و ارگان های حیاتی خود را اهدا کردند.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: طی دو ماه ابتدایی امسال نیز چهار بیمار مرگ مغزی در قم شناسایی و پس از اخذ رضایت از خانواده ایثارگر آنها، ارگان های حیاتی آنها نیز اهدا شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار بیمار در لیست انتظار دریافت عضو وزارت بهداشت هستند که متاسفانه به علت نرسیدن ارگان حیاتی مناسب، روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها جان خود را از دست می دهند.

صمدی گفت: هر بیمار مرگ مغزی می تواند به هفت نفر ارگان حیاتی و به ۵۵ نفر نسج اهدا نماید که این اهدا عضو می تواند شامل افراد شش ماهه تا حدود ۷۰ ساله باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار