مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص تامین به موقع گندم و آرد، برای چند ماه آینده ذخایر مطلوبی در استان داریم و مشکلی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 22 May 2022

سعید محمدی در پایان جلسه کمیته فرعی ساماندهی گندم، آرد و نان استان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم  گفت: سهمیه آرد تمام واحدهای نانوایی استان مطابق روال قبل و به موقع در حال تامین است.

وی با بیان اینکه ۳۰ واحد نانوایی را مشخص کردیم که به صورت تمام وقت و تا ساعت ۲۴ پخت کنند خاطرنشان کرد: در این تعداد واحد نانوایی، آرد به صورت فوق‌العاده توزیع می‌شود.

مدیرکل غله قم با یادآوری اینکه در این استان حدود ۸۹۰ نانوایی با پخت یارانه‌ای و ۱۵ واحد نیز به صورت آزادپز فعالیت می‌کنند گفت: به منظور ایجاد یک وحدت رویه میان واحدهای نانوایی یارانه‌ای و آزادپز، آرد مورد نیاز این تعداد واحدی که پروانه صنفی آنها به صورت آزادپز صادر شده را به طور موقت به صورت یارانه‌ای ۲ تامین کرده‌ایم، و این واحدها موظف هستند، نان تولیدی خود را نیز به نرخ یارانه‌ای دو عرضه کنند.

محمدی در ادامه بیان داشت: بر این اساس، قیمت هر نان سنگک ۲۰ هزار ریال، بربری ۱۵ هزار ریال، تافتون ۱۰ هزار ریال و لواش هم چهارهزار ریال می‌باشد.

این مسئول در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی‌های استان نداریم یادآور شد: دغدغه همیشگی ما تامین آرد نانوایی‌ها بوده، به لحاظ کیفیت نیز با توجه به گندم یکنواختی که وارد قم می‌شود، با مشکلی مواجه نیستیم.

وی گفت: نانوایان در صورتی که به کیفیت آرد اعتراض دارند، به اطلاع غله بازرگانی برسانند تا موضوع در اسرع وقت پیگیری شود و مشکلشان را حل کنیم.

محمدی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد تخلف‌های شناسایی شده در حوزه آرد و نان استان طی هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: مقرر شده تا تخلف‌ها توسط کارگروه‌های مربوطه جمع‌بندی، و با واحدهای متخلف به‌ویژه آنهایی که برغم دریافت فوق‌العاده آرد، عرضه کافی نداشتند، برخورد شود.

وی همچنین با بیان اینکه آردی که به هر واحد نانوایی استان تعلق می‌گیرد طبق جمعیت ساکنان هر منطقه متغیر است افزود: ماهیانه بیش از ۱۰ هزار تُن آرد در استان مصرف می‌شود.

محمدی با ذکر این مطلب که فعالیت این تعداد واحد نانوایی در قم بر اساس نیاز موجود و تصمیم شورای سیاستگذاری گندم، آرد و نان استان است بیان کرد: نانوایی در استان به حد اشباع رسیده، و نیازی به راه‌اندازی واحدهای جدید نداریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار