مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون افزون بر۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود ۹۰ هزار نفر از آنان واجدشرایط باشند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 22 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمدصادقی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن در سالن جلسات استانداری قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در محدوده شهری تاکنون مکان‌یابی ۴۲ هکتار زمین دولتی جهت احداث  ۵ هزار و  ۱۷۲ واحد مسکونی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: الحاق اراضی ۶۵۳ هکتار زمین دولتی نیز جهت ساخت ۴۱ هزار واحد مسکونی نیز نهایی شده‌است.

وی بیان داشت: شهرداری قم ۴۰ درصد و نظام مهندسی نیز ۵۰ درصد تخفیف عوارض در تمام طرح های نهضت ملی مسکن اعمال خواهند کرد.

صادقی اظهار کرد: برای احداث مسکن در شهرستان جعفرآباد نیز مقدمات خرید اراضی ۸ هکتاری از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در حال انجام است که در صورت نهایی شدن تمام متقاضیان می‌توانند صاحب مسکن شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ شرکت فنی و مهندسی جهت ورود برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در استان قم اعلام آمادگی کرده اند.

ثبت نام ۱۳۰ هزار قمی در طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم نیز در این جلسه گفت: در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان هیچکدام از شوارع کمتر از ۱۶ متر مربع دیده نشده تا مشکلات کنونی تردد در این شهرک تکرار نشود.

داوود طلوعی بیان کرد: طبق ابلاغیه وزارت و راه و شهرسازی، مسوولان استانی باید به میزان افراد واجد الشرایط مسکن احداث و در اختیار مردم قرار بدهند.

وی گفت: در طرح‌های جدید مسکن تلاش شده تا بر اساس محله محوری اقدام شود و تعداد سرانه‌های مساجد و مدارس در مقایسه با مسکن مهر تفاوت فراوانی کرده‌است.

طلوعی ادامه داد: بر اساس طرح نهضت ملی تولید مسکن  ۶۳ هزار و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی در استان قم احداث خواهد شد؛ هم اکنون فقط بانک مسکن در این زمینه تسهیلات ارائه می دهد و سایر بانک‌ها هنوز به این مبحث ورود نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۰ هزار ۶۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی می‌شود ۹۰ هزار نفر از آنها حائز شرایط باشند.

۵۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن در قم تامین شد

طلوعی با اشاره به ضرورت تامین مسکن واجدان شرایط طرح نهضت ملی مسکن، ابراز داشت: تاکنون فقط ۵۰ درصد نیاز اصلی استان به زمین این طرح تامین شده‌است.

وی گفت: هم اکنون ۵۰ هزار نفر در قالب این طرح حائز شرایط تشخیص داده شده که ۱۷ هزار نفر از آنها تایید نهایی و برای ۸ هزار نفر نیز تسهیلات پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مسکن در حال انجام است.

طلوعی تاکید کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون تومان مالیات جهت احداث هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در ادامه گفت: از دو هزار شرکت تعاونی مسکن قم ۱۲۰ تعاونی مشکلات مالی و فنی دارند و بقیه آنها در احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن توانمندی لازم را دارا  می‌باشند.

وحید وزیری راد ادامه داد: هیچکدام از تعاونی‌های مسکن بدون آورده ۵۰ هزار میلیارد تومانی مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند و ضرورت دارد تا از شرکت تعاونی های موفق و واجدالشرایط در این طرح استفاده شود.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در ادامه این جلسه گفت: دو پست ۶۳ و یک پست ۲۳۰ مگاواتی برای طرح‌های جدید احداث مسکن در قم نیاز است که لازم است زمین برای احداث این سه پست واگذار شود.

داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن قم نیز در بخشی از این جلسه ابراز داشت: هم اکنون در احداث مسکن در سطح روستاهای قم مشکل جدی در خصوص تامین آب و برق وجود دارد.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در محدوده عرصه و اعیان در بافت اصلی پردیسان و همچنین عرصه اعیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری صدور اسناد ۹۹ ساله خواهد بود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار