استاندار قم با اشاره به برنامه‌های دولت برای تامین مسکن مورد نیاز جامعه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز را یکی از مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های این طرح دانست و بر لزوم استفاده پیمانکاران از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز در راستای تحقق این هدف تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 22 May 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در نشست شورای تامین مسکن استان قم، با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح مسکن مهر در مقابل دید ما قرار دارد، افزود: ما با مدل ساخت واحدهای مسکونی در پردیسان از نظر تراکم و سایر مدل های شهرسازی و معماری مخالف هستیم و لازم است در طرح های جدید احداث مسکن مشکلات کنونی تکرار نشود.

وی ادمه داد: طبق آمار و ارزیابی های انجام شده سرانه جرم در ساختمان های بلندمرتبه و بیش از سه طبقه بسیار بیشتر از ساختمان های تا سه طبقه و کمتر می باشد.

شاهچراغی ابراز کرد: اصل بحث و رویکرد در طرح نهضت ملی مسکن بر رایگان بودن زمین بوده و حرف و حدیث های مطرح شده در زمینه ۹۹ ساله شدن صدور اسناد این واحدها در شورای ملی زمین باید حل و فصل شود.

استاندار قم با تاکید بر ضروت کاهش هزینه های احداث طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: باید هزینه های تمام شده این طرح تاجایی که امکان دارد در پایین ترین شکل انجام بگیرد و فشار کمبود اعتبارات به دوش مردم نیفتد.

وی عنوان کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان باید به الگویی در شهرسازی و آرامش زیست شهری با تعریف تمام کاربری های مورد نیاز تبدیل شود.

شاهچراغی با اشاره به مساله تامین برق مورد نیاز طرح نهضت ملی تولید مسکن، گفت: تامین برق این اراضی تعهد وزارت نیرو و برق منطقه ای تهران است.

استاندار قم همچنین عنوان کرد: در صورتی که در فضاهای روباز و غیرمسقف امکان احداث پارکینگ وجود داشته باشد باید این رویه برای کاهش هزینه های ساخت و کاهش تراکم دنبال شود.

وی ابراز کرد: ضرورت دارد تا از شرکت تعاونی های توانمند برای افزایش جنبه رقابتی و کاهش هزینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به شرط داشتن شرایط لازم استفاده گردد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان هایی که اراضی دولتی در داخل حریم شهری دارند باید آنها را برای احداث مسکن برای کارکنان خود آماده سازی کنند.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به ضرورت بهسازی و ایمن سازی محور پردیسان به کهک گفت: کار بهسازی این محور به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار