مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شهروندانی که در حال تعمیر، نازک‌کاری و یا مرمت منزل خود بوده و پسماندهای عمرانی با حجم کمتر تولید می‌کنند، می‌توانند با سامانه 137 تماس گرفته و درخواست باکس‌های ویژه جمع‌آوری این‌گونه پسماندها را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 30 June 2022

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه در سطح شهر روزانه بالغ‌بر ۵ تا ۶ هزار تن پسماند خاک و نخاله داریم اظهار داشت: تقریباً توانسته‌ایم ۳۰ تا ۴۰ درصد این پسماندها را در قم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه پسماندهایی که ظرفیت باز استفاده و یا تقاضا در سطح شهر را داشته به مجموعه‌های هدف ارائه می‌شوند، ادامه داد: پسماندهای عمرانی و ساختمانی که ناشی از گودبرداری‌ها بوده و می‌توانند خاک مناسبی برای فضای سبز باشد، به پروژه‌های توسعه فضای سبز سطح شهر انتقال پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: بخشی از این خاک که مناسب برای کوره‌های آجرپزی هستند، به مجموعه‌های متقاضی انتقال پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: با انتقال این پسماندها تا حد امکان تخلیه در سایت‌ها کاهش پیدا می‌کند و تقاضای مواد اولیه بخش‌های صنعتی، کارگاهی و فضای سبز پوشش داده می‌شود.

میرابراهیمی به فعالیت آژانس ذخیره‌سازی پسماندهای عمرانی ساختمانی اشاره کرد و گفت: شهروندانی که در حال تعمیر، نازک‌کاری و یا مرمت منزل خود بوده و پسماندهای عمرانی با حجم کمتر تولید می‌کنند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و درخواست باکس‌های ویژه جمع‌آوری این‌گونه پسماندها را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند ۲۴ ساعت قبل از پروژه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، افزود: پس از ثبت درخواست در سامانه مذکور؛ باکس مقابل پروژه مستقر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به مزایای درخواست باکس گفت: حجم این باکس‌ها بیشتر از حجم خودرویی مانند نیسان است و از نظر هزینه تمام‌شده قابل‌رقابت با این خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: نازیبایی و عدم پراکندگی خاک و نخاله با استفاده از این مخازن برطرف شده و انباشت و پراکندگی آن در مقابل منزل مزاحمتی برای همسایگان نخواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار