مدیر منطقه دامشهر قم به فعالان و دوست داران حیوانات اطمینان داد که سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده از سطح این منطقه، معدوم نشده و جهت نگهداری به سایت مخصوص البرز منتقل می شوند.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 03 July 2022

به گزارش تابناک قم، ناصر رعیت پور با اشاره به نگرانی برخی فعالان حقوق حیوانات در خصوص طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح منطقه دامشهر و انتشار کلیپی از حضور تعدادی از زنان حامیان حیوانات در این منطقه، همزمان با طرح جمع آوری و زنده گیری سگ های مزاحم و ولگرد گفت: این افراد در قالب این حضور درخواست نگهداری از این سگ ها را در منطقه دامشهر داشتند که مجموعه مدیریت دامشهر در صورت دریافت تاییدیه های رسمی و قانونی از دستگاه های ذیربط آمادگی دارد حتی مکان خاصی نیز برای نگهداری از سگ ها با مسوولیت گروه های حامی حیوانات اختصاص دهد.

رعیت پور با تاکید مجدد بر آمادگی منطقه دامشهر جهت اختصاص مکانی جهت نگهداری از سگ های بدون قلاده و ولگرد با مسوولیت گروه های حامی حیوانات، اضافه کرد: این افراد در مرتبه نخست باید نسبت به دریافت تاییدیه های امنیتی و بهداشتی از دستگاه های مسوول اقدام کنند.

وی ادامه داد: این افراد که عمدتا از بانوان حامی حقوق حیوانات بودند در ابتدای ورود به منطقه با تعدادی سگ جمع آوری شده جهت انتقال به سایت البرز رو به رو شدند  که مشاهده این صحنه سبب ایجاد رقت قلب در بین آنها و تلاش برای آزادی سگ ها شد.
مدیر منطقه دامشهر گفت: طبق استعلامات انجام شده از اداره کل دامپزشکی استان نگهداری تعداد بسیار بالای سگ در یک مکان محصور از نظر امنیتی و بهداشتی اطمینان بخش نیست و نمی‌تواند دغدغه عموم مردم را برطرف کند و بهترین حالت برای حامیان حیوانات کمک آنها جهت انتقال سگ ها به سایت البرز و توزیع غذا در آن مکان در بین این حیوانات است.

وی ادامه داد: بعد از حادثه دلخراش حمله سگ های ولگرد و گله به دو کودک بیگناه و بی دفاع، طرح زنده گیری و بی آزار سگ های مزاحم در دامشهر با ضرب العجل یک هفته ای فرماندار قم آغاز شده است. 
مدیر منطقه دامشهر قم بیان داشت: سگ های جمع آوری شده در قالب این طرح با همکاری شهرداری قم به سایت ویژه البرز منتقل می شود، طبق مصوبات استانی غذا دادن به سگ ها در سایت البرز بلامانع است و این افراد به هر میزانی که تمایل داشته باشند می توانند با مراجعه به سایت البرز نسبت به تغذیه این حیوانات اقدام نمایند.

رعیت پور بیان داشت: هم اکنون بر اساس تصمیم مسوولان استانی طرح زنده گیری بدون آزار سگ های ولگرد و بدون شناسنامه در دامشهر جهت انتقال به سایت البرز در حال انجام است که در این خصوص  اهالی منطقه بخصوص نزدیکان خانواده های داغدار بیشترین همکاری را دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار