معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم گفت: تاکنون ۱۹ هزار دانش‌آموز در طرح مدرسه تابستانه که در مدارس این استان از ۱۲ تیر تا ۱۲ شهریورماه به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 04 July 2022

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده افزود: این طرح با هدف تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده‌اند، در همه مدارس و پایگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد:  دانش‌آموزانی که در ارزشیابی دروس «نیاز به تلاش بیشتر» و «قابل قبول» را کسب کرده و همچنین دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی گذشته مخاطبان این طرح هستند.

وی ادامه داد: کلاس‌های دروس فارسی و ریاضی برای دوره اول ابتدایی(پایه‌های اول، دوم و سوم) و دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی برای دوره دوم مقطع ابتدایی(پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) برگزار می‌شود.

پناهنده با بیان این‌که ۲۵ ماه مدارس به دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی و ترکیبی کار آموزش را مدیریت کردند، گفت:  از ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حضور دانش‌آموزان در مدرسه الزامی شد و بر اساس ارزیابی‌هایی انجام گرفته از وضعیت درسی دانش‌آموزان، شاهد افت تحصیلی در همه سطوح بودیم.

وی افزود: دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده بودند، شاید محتوای کتاب را فراگرفته بودند، ولی به لحاظ مهارتی از لحاظ یادگیری به شاخص‌های مورد نظر نرسیدند.

به گفته وی، کلاس‌های مدارس تابستانه هفته‌ای ۲ روز در ۱۵۰ پایگاه در سطح شهر به‌صورت کاملا حضوری برگزار می‌شود و پس از اتمام کلاس‌ها، سطح کیفی و پیشرفت دانش‌آموزان بر اساس نظام ارزشیابی مقطع ابتدایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به رایگان بودن مدارس تابستانه، گفت: رایگان بودن کلاس‌ها تشویقی برای مشارکت خانواده‌ها و جزو وظایف آموزش‌وپرورش است تا شرایط مساعدتری برای شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی تابستانی باشد.

وی با بیان این‌که مدارس متوسطه، استثنایی و روستایی نیز مشمول این طرح هستند،‌ ادامه داد: تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها به لحاظ مباحث بهداشتی و افزایش کیفیت در دستورالعمل برگزاری این مدارس تاکید شده و آمار هر کلاس باید زیر ۲۰ نفر باشد تا نتیجه کیفیت مناسب حاصل شود.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۵ هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان قم تحصیل کردند؛ تعداد دانش‌آموزان ابتدایی ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ نفر بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار