با هدف گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان انجام شد:
به گفته مدیر شبکه جهانی هدهد، این رسانه‌ی ماهواره‌ای- اینترنتی، با نو آوری‌ها و ایده‌های تازه در عرصه رسانه دیجیتال به دنبال جذب مخاطبان بیشتر و گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان است.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳ 05 July 2022

به گزارش تابناک قم، کرار انصاری منش ابتدا با بیان اینکه این شبکه ویژه کودکان و نوجوانان است که در بستر ماهواره و اینترنت فعالیت می‌کند، گفت: شبکه هدهد در سال ١٣٨٩ تحت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران ایجاد شد و اکنون فعالیت خود را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ادامه می‌دهد.

وی هدف از راه اندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای زیر ساخت‌های تربیتی، فکری و اعتقادی اقشار نوپای جامعه ذکر کرد و افزود: ماموریت این شبکه توانمند سازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعه‌ای اخلاق مدار و خلاق است.

انصاری منش با اشاره به اینکه دوران کودکی هر فرد نقش بسزایی در خلق و خو و پیشرفت جامعه دارد ابراز کرد: به همین دلیل شبکه جهانی هدهد به صورت تخصصی و هدفمند کودکان را مخاطب خود قرار داده است و تولید برنامه‌های متنوع کودک، پخش انیمیشن‌های روز دنیا و موافق با سیاست‌های کلی شبکه، تولید نماهنگ‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی و نیز پخش مسابقات زنده و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی کمیت و رضایتمندی مخاطبان را بزرگترین سرمایه هر رسانه و شبکه‌ای ذکر کرد و افزود:به همین دلیل و با توجه به گرایش کودکان و جامعه به فضای مجازی در سال‌های اخیر، شبکه هدهد نیز در جهت بهنیه سازی و جذب مخاطب بیشتر دست به تغییراتی زده است که هدف آن بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در تولید برنامه‌ها و جلب رضایت آنان بوده است.

انصاری منش از جمله اقدامات جدید شبکه هدهد را ساخت اپلیکیشن فارسی و عربی خاص آن ذکر کرد و گفت: این برنامه یک مجموعه کامل دیجیتال کودک است و ابتدا به همراه آنتن فقط پخش زنده شبکه را به عهده داشت، اما در حال حاضر بخش‌های متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به "هدهد نما" برنامه‌های تولیدی، آرشیوی و بخش vod، هدهد آوا و فایل‌های صوتی اشاره کرد که در برخی موارد آوا‌ها و ویدیو‌ها بیش از ده میلیون بار دانلود شده است.

وی از بخش‌های جدید "هدهد گیم" و "هدهد مارکت" به عنوان قسمت‌های در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازی‌های موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود. همچنین هدهد مارکت یک بازار سالم محصولات کودک شامل لوازم التحریر، پوشاک، اسباب بازی و.. است و تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

مدیر شبکه جهانی هدهد با تاکید براینکه زیر ساخت‌های دیجیتال در ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار پیشرفته‌تر است گفت: برنامه موبایلی هدهد قرار است سه زبانه شود و در حال حاضر نیز بخشی از محصولات ما به زبان هندی ترجمه شده و در شبکه‌های اسلامی هند پخش می‌شود و با افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است تا در تولید محتوا همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از شبکه گفت: بعضاً برای برخی مسابقات شبکه بیش از نیم میلیون نفر در نوبت هستند و برخی برنامه‌ها بیش از ۶ میلیون بازدید داشته است.

انصاری منش با بیان اینکه ممنوعیت ماهواره نباید باعث شود که ما از تولید محتوا در این رسانه غافل شویم گفت: متاسفانه سطح سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها پایین است و ما باید آموزش دهیم که خانواده‌ها از چه محتوایی استفاده کنند که در آینده برای فرزندان آن‌ها مفید باشد و به مشکل بر نخورند. در حال حاضر ما ۴ تا ۵ میلیون بیننده داریم که ٩٠ درصد آنان در ایران هستند و ٧٠٠ هزار نفر از اپلیکیشن هدهد استفاده می‌کنند و همه علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از سایت شبکه یا کافه بازار دانلود کنند.

وی همچنین اظهار کرد: با صدای و سیمای جمهوری اسلامی تعامل خوبی داریم و در موارد مختلف برنامه‌های تولیدی ما در شبکه پویا و دیگر شبکه‌های سیما پخش می‌شود و ما نیز از مجری‌های توانمند صدا و سیما استفاده می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار