استاندار قم در دیدار با رئیس پارک فناوری و ارتباطات کشور با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب فناوری در قم، از آمادگی برای تاسیس این پارک در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 06 July 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی امروز در دیدار با محمدجعفر صدیق مشاور وزیر علوم و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، با اشاره به ظرفیت نخبگانی در قم به‌ویژه در علوم انسانی و علوم دینی با توجه به محوریت مرکز حوزه علمیه قم در کشور و جهان اسلام اظهار داشت: آمادگی و زیرساخت‌های لازم همراه با برنامه‌ریزی دقیق بر اساس نظام مسائل استان قم، برای ایجاد پارک  فناوری اطلاعات و ارتباطات در قم وجود دارد.

استاندار قم در ادامه این دیدار با تأکید بر هدف‌گذاری صحیح در استفاده بهینه از متخصصین دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در این استان وجود داشته و درخواست‌هایی که برای مهاجرت شرکت‌های بزرگ فناوری از تهران به سمت قم وجود دارد گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، استان قم با توجه به استعداد لازم در حوزه ICT، جوانان تحصیل‌کرده حوزه IT و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا در این عرصه، آمادگی لازم در ارتقا رتبه فناوری قم در کشور وجود دارد و در حوزه تولید محتوا نیز مزیت‌های رقابتی بسیار خوبی داریم.

مشاور وزیر علوم و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز در این دیدار خواستار ایجاد زمینه تأسیس پارک ICT  در استان قم و به‌واسطه آن حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه در استان قم شد.

محمدجعفر صدیق دامغانی در ادامه افزود: زیرساخت تبادل تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در قم وجود داشته و پتانسیل عظیم تولید محتوا، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان، موقعیت جغرافیایی این استان در نزدیکی به پایتخت کشور و شاهراه ارتباطی جنوب به شمال و زیرساخت‌های فناوری قم می‌تواند موقعیت استان را به درجه مطلوبی در فناوری اطلاعات و ارتباطات برساند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور ابراز کرد: راه‌حل نجات کشور از گرداب بحران‌های اقتصادی شبکه ملی اطلاعات و حوزه ICT  است و نباید به شبکه ملی اطلاعات نگاه امنیتی داشته باشیم.

مشاور وزیر علوم و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خاطرنشان کرد: قم برای کشور یک دارایی بزرگ تولید محتوا دینی، کاربردی و علوم انسانی محسوب می‌شود و ساماندهی آن در حوزه‌های فناورانه نقش این استان را در کشور و حتی جهان برجسته می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار